Az első mondattól az utolsóig hazudott az Origo a jobbikos kongresszusi küldöttek "megvásárlásáról"

2018 júliusában az Origo hatalmas "leleplezést" közölt arról, hogyan vették meg a jobbikos kongresszusi küldöttek szavazatát, hogy Sneider Tamásra voksoljanak. A cikkből az égvilágon semmi sem volt igaz.

Sokadik elvesztett sajtópere után ismét helyreigazítás közlésére kényszerült az Origo. A nagyüzemi fakenews előállításra szakosodott propagandaportál még tavaly nyáron állította azt, hogy Szabó Gábor pártigazgatóról és Tóth Péter szegedi elnökről olyan hangfelvétel került a birtokukba, amelyen "pénzt és bármit" ígért azoknak a kongresszusi küldötteknek, akik a Vona Gábor lemondását követő tisztújításon Sneider Tamás neve mellé húzzák az ikszet. 

Az Origo most nem csak azt volt kénytelen beismerni, hogy a felvételen Szabó és Tóth egy szóval sem beszélt a szavazatok megvásárlásól, de azt is, hogy 

az égvilágon semmilyen hangfelvétel nem volt a birtokukban. 

Íme a helyreigazítás:

"A 2018. július 26-án „Újabb jobbikos korrupciós botrány: lefizethették a küldötteket – hangfelvétel” címmel megjelent cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy Szabó Gábor, a Jobbik Magyarországért Mozgalom pártigazgatója pénzt és „bármit” kínált egy küldöttnek, ha a párt tisztújító kongresszusán Sneider Tamásra szavaz, és azt is, hogy mindez egy, a birtokunkba került hangfelvételből kiderül.

Valótlanul állítottuk, hogy Tóth Péter, a Jobbik szegedi elnöke Szabó Gábor megbízásából
kínált pénzt és „bármit” egy küldöttnek, ha Sneider Tamás mellett szavaz a párt tisztújító
kongresszusán.

Valótlanul állítottuk továbbá, hogy olyan hangfelvétel került a birtokunkba, amelyen Szabó
Gábor egy jobbikos küldöttel beszél."

A történet leginkább azért tanulságos, mert iskolapéldája annak, hogyan emelték teljesen új szintre a fideszes tartalomipari segédmunkások a magyar médiában korábban sem ismeretlen valóságferdítést. Itt ugyanis nem arról van szó, hogy egy adott jelenséget, vagy idézetet félremagyaráztak, vagy kontextusból kiragadtak néhány mondatot. Itt nincs semmilyen kontextus, az egész történet, amelyre hivatkoznak, semmilyen formában nem történt meg, 

bizonyítékaikat nem meghamisították, hanem egyszerűen csak azt hazudták, hogy léteznek. 

A jól irányított állami hirdetéseknek köszönhetően pedig az ezért járó büntetést a mi pénzünkből fizethetik ki. 

109 helyreigazítási pert vesztett a fideszes propagandagépezet

Közadatigényléssel kérte ki az Átlátszó a Fővárosi Törvényszéktől, hogy 2018-ban a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2 ellen hány darab sajtó-helyreigazítási kereset érkezett, és hány ilyen pert vesztettek el részben vagy egészben ezek a szerkesztőségek.A megkapott adatokból kiderült, hogy a közpénzből fenntartott propagandaoldalak tavaly 109 pert vesztettek el.

Láttál valami izgalmasat?
Küldd be nekünk!
Szerkesztő:
Balogh Gábor

Friss

sss
2019. Augusztus 17. | 08:48
1
sss
2019. Augusztus 16. | 17:45
A német kancellár a magyarországi határnyitás 30. évfordulójára rendezett hétfői ünnepségre érkezik Sopronba.
Az előválasztáson az arra jogosultak csupán 4 százaléka vett részt.
A politológus otthagyja az elemzést és az oktatást is, hogy Brüsszelbe költözzön.
Az üzletember levélben kereste meg az egyetemet és megköszönte a kitartását.