A sport- és gasztroeseményeké a jövő

A lap pénteki számában Ganczer Gábor, aki egyben a Hungexpo Vásár és Reklám Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy az ágazat szegmensei között hosszútávon hangsúlyeltolódás várható. Szerinte a jelenleg 5-5 százalékos részesedéssel rendelkező sport-, illetve gasztrorendezvények piaca bővülhet jelentősen.

Az ágazatban az utóbbi években tapasztalható szerény növekedés folytatására lehet számítani összességében az idén - tette hozzá.

A szakértő szerint a szűkebb értelemben vett piaci torta (kiállításépítés, -szervezés, audiovizuális technika, helyszín- és catering- és a hozzá kapcsolódó egyéb szolgáltatások) 2014-ben hozzávetőleg 50 milliárd forintot tett ki, de a tágabb rendezvényszervezés forgalma már mintegy 100 milliárd forint lehet - mondta, megjegyezve, hogy a piac statisztikai mérésére nincs magyarországi gyakorlat.

A statisztikák szerint 2008 és 2011 között több mint 12 százalékkal nőtt a nemzetközi konferenciák száma, a résztvevőké pedig kismértékben csökkent. A több mint 600 ilyen eseményen 125 ezer vendég vett részt. A hazai rendezvények számát tekintve ugyan a Magyar Kongresszusi Igazgatóság adatai szerint 2011-ben sikerült meghaladni a válság előtti időszakot, de látványos növekedés 2014-ig nem következett be. A fordulatot követően további bővülés várható - jósolta a vezérigazgató.

A fesztiválok 20 százalékos részesedési aránya elérte a végső határát, vélhetően a piac ezen szegmense telített, további növekedés nem jósolható. Ugyanez érvényes a 30 százaléknyi vállalati (corporate) rendezvényekre és a nagy szövetségi kongresszusokra (15-20 százalék) is - mondta a szakember.