A rajt különösebb izgalmak nélkül zajlott, Magnussen megelőzte Verstappent, így már a negyedik helyen járt, sőt, a holland később meg is pördült, a két Haas a 4-5. pozícióban volt. Egészen az első kerékcserés időszakig, aztán jött a dárma. Valószínűleg a légpisztoly, vagy az anya hibája miatt egymás után félreállt Grosjean és Magnussen is, pedig magabiztosan tartották helyeiket az élmenők mögött.
Ez vezetett a futam legnagyobb fordulatához. A Ferrari Kimi kerékcseréjével kiugrasztotta a nyulat a bokorból, Hamiltont reakcióként azonnal kihívták, mert a finn ekkor még közelebb volt a címvédőhöz. Grosjean autója miatt virtuális Safety Car időszak kezdődött, az olaszok hihetetlen jó érzékben hozták ki Vettelt, aki 7-8 másodpercet ledolgozva tért vissza Hamilton elé.
A brit pilóta és csapata nem értette, sőt, valószínűleg azóta sem érti, hogy mi történt, hogyan tudtak ennyi időt veszíteni?
Később beküldték a valódi Safety Cart is, ezután Hamilton próbálta levadászni Vettelt, de reális esélye nem mutatkozott rá, a Mercedes motor túlmelegedése miatt néhány körönként vissza kellett vennie, hogy ne főzze meg a technikát, így Vettel meglepetés-győzelmet aratott Ausztráliában.
Fernando Alonso és a McLaren-Renault az ötödik helyen ért célba, évek óta nem kezdtek ilyen jól szezont, bár ehhez kellett Verstappen hibája, Bottas elrontott időmérője és a két Haas kiesése is. A spanyol elégedett volt az eredménnyel, „harcolunk” – mondta a rádióban. Csapattársa, Stoffel Vandoorne is a pontszerző 9. helyen ért célba.
A Hondát és a Toro Rossót viszont arcon csapta a valóság: a sikeres tesztidőszak után Gasly motorhiba miatt esett ki, Hartley utolsóként ért célba.
A top10:
1. Sebastian Vettel – 25 pont
2. Lewis Hamilton – 18 pont
3. Kimi Räikkönen – 15 pont
4. Daniel Ricciardo – 12 pont
5. Fernando Alonso – 10 pont
6. Max Verstappen – 8 pont
7. Nico Hülkenberg – 6 pont
8. Valtteri Bottas – 4 pont
9. Stoffel Vandoorne – 2 pont
10. Carlos Sainz – 1 pont