Több mint 179 milliárd forint értékű közbeszerzésben hirdettek eredményt az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszára – derül ki az uniós közbeszerzési értesítő mai számából. Az 56 kilométeres szakaszt 3 részre bontották, mindhárom részt az előre meghirdetettnél jóval drágábban fogják megépíteni.
Íme, a részletek:
Szakaszhossz | Győztes cég | Eredeti ár (Mrd Ft) | Nyertes ár (Mrd Ft) | Drágulás mértéke (%) |
---|---|---|---|---|
10 km | Strabag Építő Kft. és annak osztrák anyacége | 36,8 | 39,9 | 8,4 |
24 km | Colas Út Zrt. és Colas Hungária Zrt. | 66,9 | 75,4 | 12,7 |
22 km | Hódút Kft. és Duna Aszfalt Zrt. | 54,4 | 64,0 | 17,5 |
Össz: 56 km | 158,1 | 179,3 | 13,4 |
Vagyis az 56 kilométeres szakasz minden kilométere 3,2 milliárd forintunkba kerül.
A legnagyobb drágulás természetesen ahhoz a szakaszhoz tartozik, melyben Orbán Viktor egyik kedvenc közbeszerzés-győztesének, Mészáros Lőrinc bizalmasának, Szíjj Lászlónak a Duna Aszfaltja is részt vesz.
Az M25-ös út esetében a 14 kilométeres szakaszt két részre osztották, ezekre összesen 35,8 milliárd forintot fognak költeni az adófizetők pénzéből. Ez ugyancsak a mai uniós értesítő egy másik hirdetményéből derül ki. A drágulás itt még nagyobb mértékű, mint az M30-as esetében.
A részletek:
Szakaszhossz | Győztes cég | Eredeti ár (Mrd Ft) | Nyertes ár (Mrd Ft) | Drágulás mértéke (%) |
---|---|---|---|---|
7 km | Colas Út Zrt. | 15,0 | 16,7 | 11,6 |
7 km | HE-DO Kft. és Colas Út Zrt. | 13,2 | 19,1 | 44,4 |
Össz: 14 km | 28,2 | 35,8 | 26,9 |
Ez azt jelenti, hogy az M25-ösnek ez a 14 kilométeres szakasza 2,6 milliárd forintba kerül kilométerenként.