A tavaly óta húzódó székely sörháború miatt meghirdetett bojkott minden bizonnyal komoly veszteségeket okoz a Heineken Romania-nak. Ez már abból is sejthető, hogy a multinacionális cég leányvállalata olyasmire szánta rá magát, amit még korábban sohasem tett:
magyarul hirdeti termékeit.
A Ciuc-nak már tavaly ősszel jelentek meg magyar nyelvű plakátjai, mostanra pedig már a Harghita is megtanult magyarul.
A Heineken reklámszakemberei hosszú kényelmes évek után tavaly, az Igazi Csíki Sör megjelenésével szembesültek azzal a kellemetlen ténnyel, hogy két olyan termékük is van, amelynek a fogyasztói javarészt magyarok. Ekkor kezdtek el agyalni azon, hogy mi lenne, ha a kis csíkszentsimoni manufaktúra beperlése mellett talán élhetnének a hagyományos piaci verseny eszközeivel is. Vagyis megpróbálhatnák megszólítani a célközönségüket, amire eddig nem igazán volt szükségük, hiszen riválisuk nem volt.
Ekkor jelent meg magyar felirat, sőt székely szimbólumok is a a kizárólag Székelyföldön forgalmazott Harghita üvegén. A cég persze ugyanezt nem merte megkockáztatni az országosan is árusított Ciuc esetében, nehogy megkarcolják a román fogyasztók lelkének finom kristályfalát.
Most már odáig jutottak e dicséretes törekvésben, hogy megjelentek a Harghita
tisztán magyar nyelvű hirdetései is.
A holland ébredezgetéséről az Igazi Csíki számol be a Facebookon. Ám hozzáteszik, hogy a mindössze öt szóból álló reklámszövegben is sikerült elkövetni két hibát:
a "Csiki" ugyanis magyarul "csíki" - hosszú í-vel és kisbetűvel.
Hiába, ezt a szót még soha nem kellett leírniuk, a "Ciuc" meg egyszerűbb.
Az előrelépés megkérdőjelezhetetlen - csettinthetne elégedetten Egervári Sanyi bátyánk. Igyunk is ma este egy a Heineken marketingeseinek egészségére - egy jó üveg Igaz Csíkit...