A főpolgármester az együttműködés céljaként fogalmazta meg, hogy "teljesüljenek a fővárosi önkormányzat Balázs Mór-tervében és a Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepciójában kitűzött forgalmi részaránycélok, továbbá, hogy Budapest egyre élhetőbbé, közúthálózata és közterületei pedig egyre inkább kerékpárosbaráttá váljanak, ami a kerékpárral nem közlekedő városlakók érdekét is szolgálja."
Tarlós hangsúlyozta: a főváros közlekedését egy komplex egységnek tekinti, és meg kell találni egy olyan helyes egyensúlyt, amely lehetővé teszi az autós és a kerékpáros közösség együttélését. Hozzátette:
ami esetleg kerékpár-ellenességnek tűnt, az valószínűleg valamilyen közösség "félreértésén, hozzá nem értésén, esetleg manipulációs szándékán alapult, semmi máson".
(Fotó: Máthé Zoltán/MTI/MTVA)