Konstrukciós hibát találtak a felújítottnak mondott orosz metrókocsik alján - írja közösségi oldalán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A kőér utcai szerelők igen komoly hibát találtak.
Az ún. segédüzemi átalakító, amely az energiát szolgáltatja minden fedélzeti berendezésnek a hajtáson kívül, egy kb. hűtőszekrény méretű, mázsás szerkezet, amely a kocsik alján van elhelyezve a padló alatt. Ez a szerkezet látja el energiával az ajtóműködtetést, a szellőzést és a világításon át az utastájékoztatásig mindent.
A VEKE szerint kiderült, hogy igencsak vékonyka konzolos tartókra lett felszerelve, csak ez nem látszott a vastagon ráfújt alvázvédő miatt. Mostanra viszont a 37 szerelvényből 18-nál már látszanak a repedés jelei, mondani sem kell mekkora balesetet tudna okozni, ha egy ilyen szekrény leszakadna egy kocsi aljáról menet közben - írják.
"A BKV szerelői egyelőre acélhuzalokkal kötözik oda ezeket a szekrényeket az alvázhoz, ami persze sufnituning, de jelenleg nincs más lehetőség, mert az orosz gyártó szakemberei a járvány miatt mind hazamentek Moszkvába így nincs aki hozzányúljon érdemben."
Ahol megbontották az alvázvédőt, ott az is látszik, hogy nem csak a konzol alulméretezett, de a hegesztések is trehányak. Az egyesület szerint a BKV garanciális javítást fog kérni, de ez időbe telhet.
Tüttő Kata városüzemeltetési főpolgármester-helyettes korábban elmondta, hogy az összes kocsi (222 db) közül, mintegy 92 darabon fedeztek fel repedést a tartóvasban. A gyártó Tüttő Kata elmondása szerint elismerte a hibát, s a nyáron minden kocsin erősebbre cserélik a tartókat. A cserét és a leállással járó költségeket is az orosz félnek kell állnia.