A cég az MTI-vel azt is közölte: a jegyek és bérletek eladásából származó bevétel 2020-ban megközelítőleg 42 milliárd forint volt.
Az előző évhez képest egyharmadával csökkent a bérletértékesítések száma, hiszen a távmunka és a digitális oktatás lehetővé tette az otthonmaradást.
Sokan a cég szerint ezért nem váltottak bérletet, hanem jeggyel utaztak, illetve a korábbiakban – főként a turisták körében nagy népszerűségnek örvendő – 24 órás jegyet is egyre többen vették igénybe.
Azt írják,
"a 2020. január elseje óta igényelhető díjmentes utazást biztosító havi bérletet tavaly 70 ezer alkalommal váltották ki a regisztrált álláskeresők."
A forgalom-visszaesés ellenére a társaság két lépésben, szeptemberben és novemberben sűrítette a menetrendet a járvány elleni védekezés érdekében. Munkanapokon 7 és 9 óra között, valamint délután 15 és 19 óra között Budapesten minden, forgalomba helyezhető közösségi közlekedési jármű az utakon van. A fővárosban mintegy 1200 autóbusz, 110 trolibusz, 480 villamos, és csaknem 75 metrószerelvény szállítja az utasokat, írták.
A BKK emlékeztetett arra, hogy tavaly március közepén bevezették a 100 forintos havidíjú Mol Bubi bérletet, az érintésmentes online regisztrációt, valamint a kerékpárok szigorú fertőtlenítését. Az intézkedéseknek köszönhetően a városi kerékpározás népszerűsége is megugrott, 2020-ban már több mint 43 ezer bérletet váltottak, írták, hozzátéve, hogy a közbringarendszer megújításának előkészítő munkálatai miatt november végén a Mol Bubi szolgáltatás átmenetileg leállt, tavasszal azonban egy korszerűbb, hatékonyabb közbringarendszer fogadja majd az ügyfeleket, tették hozzá.