Dúró Dóra írásban fordult a Rogán Antal vezette propagandaminisztériumhoz, hogy választ kapjon arra, miért is pénzeli a kormány a hazugsággyárakat?
A Jobbik véget vetne a fideszes médiumok hazugságkampányának
A politikus a Lokál című lap szerkesztőségének helyet adó óbudai irodaház előtt bejelentette: azt kezdeményezik, hogy naponta 5 és 50 millió forint közötti bírságot lehessen kiszabni azokra a sajtóorgánumokra, amelyek jogerős bírósági ítélet ellenére sem teszik közzé a helyreigazítást.
Az országgyűlési képviselő emlékeztetett, a Jobbik eddig több mint hatvan sajtópert nyert olyan sajtóorgánumokkal szemben, amelyekben rendszeresen megjelennek kormányzati hirdetések. Számos esetben több millió forintos sérelemdíjat ítél meg a bíróság a törvényt be nem tartó, ám közpénzzel ilyen módon támogatott médiumokkal szemben, ugyanis azok az esetek többségében nem hajlandóak közzétenni az általuk terjesztett hazugság helyreigazítását a Jobbikkal kapcsolatban.
"Miért olyan sajtóorgánumoknak fizet ki közpénzt a kormány, amelyek teljesen hiteltelenek és nem tartják be a törvényeket és a sajtóetikai normákat? Miért adják az adófizetők pénzét olyan vállalkozásoknak, amelyek tudatosan szegik meg a törvényeket, és semmibe vesznek jogerős bírósági ítéleteket?"
- érdeklődött teljes joggal Rogánéknál.
Vona végrehajtási eljárást indított a hazudozó Origo ellen
A párt hétfő délelőtti közleményében azt írja: az, hogy a Fidesz lakájmédiája folyamatosan hazudozik a Jobbikról és politikusairól, amiért tucatjával veszítik el a sajtópereiket, már szinte nem is számít "szenzációnak". Ugyanakkor az utóbbi időben már a törvények betartása sem érdekli őket, még a jogerős bírósági ítéletek sem számítanak nekik, és nem teljesítik a helyreigazítási kötelezettségeiket sem.
Nos, a válasz betekintést enged a polgári/nemzeti/keresztény Orbán-kormány gondolkodásába - azért hirdetnek az Önök pénzéből - a hazugsággyárakban, mert ezek a lapok sok emberhez eljutnak ("a kormánynak két alapvető elvárása van: a lehető legnagyobb elérés, és a széleskörű eszközhasználat. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a széleskörű elérésre vonatkozó célt a hirdetési ügynökségek teljesítik").
Mondjuk, nehéz is lenne kikerülni őket, hiszen például a Lokált az állam mindenhova eljuttatja - ja igen, azt is az Ön pénzéből.