a mindenki által fizetett több tízmilliárdos bírság helyett,
- az állítólag szélsőségesen tömegközlekedés-orientált városban végre valóban előnybe részesítsék a budapestiek által túlnyomó többségben használt tömegközlekedést, ne pedig megtűrt, zsarolási potenciált jelentő alulfinanszírozott koloncként,
- hogy a várost keresztező, forgalmat bevonzó autópályák kapacitásának csökkentése mellett végre elkezdjék a pesti fonódó építését, helyreállítva a pesti oldal kötött pályás kapcsolatait, vagyis a tömegközlekedés teljesítményének növelése mellett a legszűkebb értelemben vett belváros forgalmi kapacitását csökkentsék,
- hogy a forgalmat bevonzó, a város szövetére minden szempontból káros, profitorientált mélygarázsok építése helyett, ne néhány százat, hanem több tízezer P+R parkolót építsenek a város szélén található módváltási pontokon,
- hogy ne csak egy ködös kormányhatározat legyen az M0-s északi szektorának befejezése, hanem belátható időn belül megvalósuló terv,
- hogy a budapesti pályaudvarokon ne balkáni állapotok uralkodjanak, és ne egy-egy ingatlanbizniszen múljon a jövőjük, és végül
- a dugódíjnak nevezett behajtási adó ne adó legyen, mint ahogy most tervezik, hanem valódi ösztönző erő a várost (és az agglomerációt) élhetetlenné tevő autózás csökkentésére.
[fb_pages_codes:budapest]
Az egész, dugódíj körüli üzengetés pont arra jó, hogy ügyesen leplezze: a fenti, 1.0-s bonyolultságú intézkedések vagy nem jutottak el a döntéshozók fejéig, vagy csak simán magasról tesznek rá, esetleg lövésük sincs, hogyan lehetne végre élhető fővárost varázsolni Budapestből, így viszont az a helyzet, hogyha így marad, akkor a dugódíj elmaradása miatti várhatóan több tízmilliárdos büntetést nem az autósok,
hanem mindenki fizetni fogja.
Ahelyett, hogy ebből a pénzből építenének mondjuk pár parkolót...