Eső után köpönyeg? Fejlesztenék a magyar diákok digitális kompetenciáját

A napilap pénteki számában Brassói Sándor elmondta, jobban oda kell figyelni a felső tagozatosok szövegértési és matematikai képességeinek, tudásának erősítésére, illetve hatékonyabb felzárkóztató programok kellenek.

A ma tizenöt évesek negyede soha nem fog rendes munkát találni Magyarországon

Sötét jövőt vizionál a hétfőn megjelent, a magyar diákok esetében tragikus eredményű PISA-kutatás. Ha valaki azt gondolja, hogy őt nem érinti majd az, hogy a jelenlegi 15 éves korosztály több mint negyede gyakorlatilag funkcionálisan analfabéta, az hatalmasat téved. Az érintett fiataloknak ugyanis esélyük sem lesz arra, hogy érettségit szerezzenek, de valószínűleg a szakiskolák elvégzése is túlzottan nagy kihívást jelent majd számukra.

A téma azután került a kormányzat homlokterébe, hogy a magyar diákok csúnyán elhasaltak a legutóbbi PISA-felmérésen, ahol azt bizonyíthattuk volna a világnak, hogy a XXI. századi kihívásokra is képes felkészíteni a magyar iskolarendszer.

Baj attól még nincs, mert a KDNP oktatáspolitikusa, korábbi szakállamtitkár Hoffmann Rózsa szerint ha a teszten sikeres országok

"elküldenék a tanítványaikat egy nagy európai múzeumba, ahol művészettörténeti, történelmi, irodalmi, bibliai vonatkozású ismeretekre van szükség, akkor egy ilyen versenyt a magyar diákok nyernének meg".