Az Olasz Nagydíj rajtját Lewis Hamilton jól kapta el, de Charles Leclerc megtartotta a vezetést, sőt, a britre még Valtteri Bottas is veszélyes volt, de maradt a sorrend.
Sebastian Vettel a futam elején a negyedik helyen autózva hibázott, megpördült az Ascariban és rendkívül veszélyesen tért vissza a pályára, Strollt kiforgatta, 10 másodperces stop and go büntetéssel jutalmazták az érthetetlen mutatványt.
Solo, solito se va ...... y cuando vuelve a la pista ..... ? ay Vettel ay ay .....
— Diego Luciano (@Diego_Luciano_) 2019. szeptember 8.
( ? de @TifosiTurkiye ) pic.twitter.com/RiLQz40gqW
A kerékcserék során Hamilton közepes, Leclerc kemény keveréket kapott, először a 23. körben csaptak össze, a monacói a Roggia féktávjánál leszorította Hamiltont a pályáról, fekete-fehér zászlós figyelmeztetés járt érte.
Hamilton végig Leclerc nyomában haladt, a 36. körben nyílt újra lehetősége az előzésre, a Ferrari pilótája elfékezte az első kanyart, levágta a sikánt, Hamilton egyből támadott is, de újra remek védekezéssel találkozott.
A 42. körben Hamilton követte el ugyanezt a hibát, a frissebb Pirelliken amúgy is gyorsabb Bottas megelőzte.
A finn viszont a hátralévő tíz körben többször volt DRS-távolságon kívül, mint belül, így Leclerc Spa után behúzta Monzát is, megszerezve pályafutása második győzelmét, a tifosi pedig "kisebb" ünneplésbe kezdett a célegyenesben:
Nobody does atmosphere quite like the Tifosi ?#F1 #ItalianGP ?? pic.twitter.com/64eNT0nJl6
— Formula 1 (@F1) 2019. szeptember 8.
A Renault teljesítményét még érdemes megemlíteni, a 4-5. helyen futottak be Ricciardo-Hülkenberg sorrendben.
A végeredmény: