A pole pozícióból induló Leclerc beragadt a rajtnál, Vettel elhúzott mellette, majd pár kanyarral később Bottas is megelőzte, aki átugrotta Hamiltont a piros lámpák kialvása után a Bahreini Nagydíjon. A második körben viszont hibázott a Mercedes finn pilótája, Leclerc és Hamilton is visszaelőzte.
What a start in #BahrainGP #Leclerc #F1 #Ferrari #Vettel #Hamilton #Bottas pic.twitter.com/RMDf0IRMAF
— Elcommentor (@elcommentor) 2019. március 31.
Vettel ezután nem tudott elhúzni az élen, francia csapattársa gyorsabb volt nála, olyannyira, hogy az ötödik körben utol is érte Vettelt, a hatodikban pedig vissza is előzte. A középmezőnyben óriási csaták zajlottak.
Epic battle between the Ferrari drivers!! What a drive by @Charles_Leclerc #F1 #BahrainGP #CharlesLeclerc pic.twitter.com/RFX32Xcznd
— Charrel Jalving (@Charreljalving) 2019. március 31.
A kerékcséréknél Hamilton Vettel elé ugrott, de a német a 23. körben visszaszerezte a pozíciót, miután a címvédő szenvedett a lágy gumikon. A 38. körben viszont pont fordított volt a felállás: Hamilton próbálkozott, Vettel mellett volt, aki valószínűleg hibázott, mert túl hamar léphetett a gázra, ezért megpördült a Ferrari, később az első légterelőjét is elveszítette.
Sebastian Vettel Spins while battling with Lewis Hamilton #F1 #Seb5 #BahrainGP pic.twitter.com/YMmkutHiSV
— Eau rouge (@Insidef1) 2019. március 31.
A végén úgy tűnt, hogy sima befutó lesz: Leclerc magabiztosan vezetett, őt követte Hamilton, majd Bottas. A 46. körben viszont jött a dráma:
A Ferrari erőforrásban nem működött a hőenergia-visszanyerés, ez nagyjából 100-110 lóerő mínusz, ami brutális veszteség, innentől kezdve csak az volt a kérdés, hogy hány pozíciót veszít a leintésig Leclerc.
Bahrein nem csak a Ferrarihoz, hanem a Renaulthoz sem volt kedves, az 55. körben jött az újabb dráma: a két Renault, Ricciardo és Hülkenberg ugyanabban a körben esett ki pontszerző helyekről. Ezután be is küldték a biztonsági autót, ami teljesen felesleges volt, nem a pályán álltak meg a francia gyártó autói, szerintünk elég lett volna a VSC is ehhez a szituációhoz.
Leclerc-t végül a Safety Car mentette meg a további visszaeséstől, így be tudott futni a harmadik helyen, élete első F1-es, de mégis szomorú dobogóját szerezve, a plusz egy pont legalább az övé lett a verseny leggyorsabb köre után.