Csak van egy aprócska különbség: nagyvasút lesz.
Tizenegymillió forintért rendelte meg a MÁV a Bicske és a Felcsút Puskás Akadémia állomások közötti „vasútvonal forgalmi illetve erősáramú szimulációs modelljének” elkészítését, valamint ennek eredményeiről egy tanulmányterv összeállítását. Ez a vasúttársaság szerződéseit összesítő dokumentumból derül ki, amely szerint a megállapodást december elején írták alá - írja a G7.hu.
A lap felhívja a figyelmet arra is, hogy a megbízás egyértelműen villamosított vasútvonal tervezésére és kiépítésére utal, miközben a felcsúti akadémiát és az alcsútdobozi arborétumot összekötő kisvasút nem villamosított.
Üres stadion, kisvasút, majorság méretű kutyaház
Be kell vallani, nem lennénk ma egyszerű felcsúti lakos. A falu neve szétválaszthatatlan lett Orbán Viktorral, Mészáros Lőrinccel, az értelmetlen, de legalább drága, részben közpénzből megvalósult, vagy még tervezett beruházásokkal. Jelképe lett egy urizáló, stílus nélküli, öntelt világnak.Cikkünkben összeszedtük, hogy pontosan melyek is ezek.
Magyarul nem ugyanaz a vonat jár majd a két szakaszon, és ezt erősíti a MÁV honlapján kissé elrejtett tenderkiírás is. A G7 ismertetése szerint a MÁV Zrt. a „Bicske – Felcsút Puskás Akadémia felhagyott nyomvonalon új, normál nyomtávon járható 25 kilovolt rendszerben villamosított vasútvonal tervezését” kapta feladatául.
Vagyis jelen állás szerint a kisvasút nem kis, hanem nagy (normál) vasútként folytatódna Bicske irányába
A döntés elég nehezen érthető, különösen, ha a pálya másik irányba történő fejlesztése is megtörténik Lovasberény felé. Így ugyanis Felcsútig el lehet majd jutni normál vasúttal, ha viszont valaki onnan tovább szeretne menni Alcsútdoboz, illetve a szintén felhagyott (tehát létező, de nem használt) vonalon fekvő Vértesacsa, esetleg Lovasberény irányába, akkor át kell szállni egy másik vonatra (a kisvasútra) - írja a portál.
Cifra nyomorúság - úri huncutság
Kevesen tudják: Fejér megye északi részén egykoron volt egy rég elhalt hajszálér, Petőfi után szabadon. Ezt az eret senki nem táplálta, senki nem vigyázott rá, hagyták szétesni, hagyták az enyészet sorsára jutni. Végül felszámolták, mondván nem gazdaságos az, amire fennállása során szinte semmit nem költöttek: így lett a múlté a Székesfehérvár-Bicske vasútvonal.
Az egykori Székesfehérvár-Bicske vasútvonalat a '70-es évek végén zárták be, bár a bicskei honvédségi olajraktárba, illetve Székesfehérvár felől Lovasberényig járható maradt a pálya. A vonal bezárása ellehetetlenítette a Váli-völgy közlekedését, ezért talán mondani sem kell, az itt élők számára a legirritálóbb a felcsúti játékvasút, amely semmit nem segít a környéken élőknek és a gazdaságnak, ellenben legalább drága és veszteséges is (arról nem is beszélve, hogy a felcsúti kisvasútra abból a nyírvidéki vasúti üzemből hozták a szerelvényeket, ahol még szükség is lenne rájuk).
Persze, ha az eredeti tervek maradtak volna, akkor ma Felcsút és Alcsút között is normál nyomtávon épült volna meg a vasúti üzem, így még a végén értelme is lett volna az egésznek.
Nyilván nem így lett.