Hidvéghi Balázs, a Fidesz kommunikációs igazgatója kerek perec kimondta Tusványoson azt, amit az elmúlt hónapok/évek történéseiből, az utcákat ellepő brüsszelező, majd Soros-plakátokból amúgy is sejteni lehetett: a Fidesz a 2018-as kampányát az eredmények ismertetése mellett egy kiadós negatív kampányra fogja felfűzni, amelyet Hidvéghi szisztematikusan "szembesítésnek" nevezett - írja az Index.hu.
A kommunikációs igazgató szerint bár még sok dolog nincs eldöntve, alapvetően két irányba indul majd a kommunikáció:
Egyrészt lesz egy eredményeket közvetítő kampány, amely a kormány számára előnyös adatokat fogja kiemelni. "De a jó hírek kevésbé érdekesek, mint a rossz hírek, a negatív hírek keltik a szenzációt" – mondta a negatív és kamu híreket közlő és kitaláló médiát kiépítő Fidesz kommunikációs főmuftija.
Éppen ezért lesz negatív kommunikáció is, amelyben elmondják a fideszesek "mit csinált rosszul az ellenfél."
Ez persze nem új dolog ettől az embertől: Hidvéghi Balázs szerint ugyanis "belefér" zaklatni Vona Gábor családját:
Fidesz-értékrend: „belefér", hogy Vona feleségén álljon gyerekes bosszút a Fidelitas
A Fidesz kommunikációs igazgatója arra szólította fel az ellenzéket, hogy tegye félre "kicsinyes, rövid távú politikai, hatalmi érdekeit", és támogassa a 2018-as költségvetési törvényjavaslatot. Majd amikor megkérdezték tőle, hogy mégis mi a fenét művelnek eközben Vona Gábor otthonánál, hirtelen elfelejtette, hogy nem kéne kicsinyes, rövid távú politikai, hatalmi érdekeket szolgáló akciókat végezni vezető ellenzéki politikusok családtagjaival szemben.
Természetesen találkozni fogunk a Fidesz utolsó fegyverével: a bevándorlással is. Az ellenzék mellett Hidvéghi szerint Brüsszel kritikája is megmarad, hiszen "a migráció erőltetése" várhatóan jövőre sem került le a napirendről.
"Digitális szakemberek árasztják el az országot"
A Fidesz jövőre mindenképp rágyúr a Facebookra, hogy így érje el az 5,2 millió magyar felhasználót: a fideszes pártközpont éppen ezért egyre jobban sürgeti már most, hogy a jelöltek hozzanak létre és szakszerűen használják a Facebook-profiljukat. Azonban "nem olyan egyszerű, mert bármilyen spontánnak tűnik, ezek politikai üzeneteket.
A Fidesz "digitális munkatársakat" küld a választókerületekbe, akiknek az lesz a feladatuk, hogy segítsék a jelölteket a posztolásban. A munkatársak azt vizsgálják, az adott körzetben miről érdemes posztolni, milyen bejegyzések következnek a jelölt személyiségéből. A munkatársak feladata lesz, hogy rávegyék az esetleg húzódozó jelölteket, hogy a privát szférájukat is megosszák a közönséggel. Mindez persze nyílt beismerése annak, hogy a párt vezetése elégedetlen a fideszesek facebookos jelenlétével.
Mint ismert, a Fidesz egész hadsereget tart fent bérkommentelőkből. Jobboldali portálokon például ők "csalódott jobbikosnak" adjk el magukat, holott valójában jó pénzért fizetett fideszesekről van szó.
A beszélgetés visszatérő eleme volt, hogy a kampányszakértők azon merengtek, egyre egyszerűbben, bulvárosabban kell kommunikálni, hiszen az emberek nem olvasnak hosszú szövegeket, a Facebookon főleg képeket néznek, a Twitteren is maximum 140 karaktert olvasnak. Azzal győzték meg magukat, hogy az egyszerűség nem áll ellentétben a morállal. Hidvéghi Balázs hozzátette, hogy az a lényeg, hogy "immorális, hazug dolgokat nem szabad mondani" - idézi a portál.
Elég, ha a közpénzből fenntartott fideszes média teszi ugyanezt - tesszük hozzá.