A rajt sima volt, az élmezőnyben nem történt változás, Verstappen támadta sikertelenül Räikkönent. Az első helyeken csak vonatoztak, a középmezőnyből és a hátulról induló Hamilton és Ricciardo egerészték előre magukat egészen az 5-6. helyig, de az ausztrálnak félre kellett állnia technikai probléma miatt.
A futam fele után nem sokkal némi vita alakult ki a Ferrarinál: Kimi vezette a versenyt, mögötte jött Vettel, aki gyorsabb volt nála, valamint eltérő stratégián voltak. A német világbajnok szólt a csapatnak, hogy ennek semmi értelme nincs, mert csak feleslegesen koptatják túl a gumikat a szélárnyék miatt, mire a csapat burkoltan, de egyértelműen jelezte a finnek, hogy el kéne engednie csapattársát, így is történt.
A 44. körben megérkezett az eső, először viszont csak a hajtűben esett, Leclerc és Alonso egyből jött a boxba átmeneti esőgumikért, feleslegesen, néhány körrel később újra slickre váltottak. Gaslynál az extrém esőgumival is bepróbálkoztak, ami elhamarkodott ötlet volt.
Az eső ezután sem hagyta magát, áttelepedett a 2-es, 3-as kanyarhoz és rázendített. Először Leclerc pördült meg a kerékvetőn, majd Pérez.
Az 53. körben jött az igazi dráma: Vettel végig magabiztosan vezette a versenyt, de lecsúszott a vizes pályáról az egyik kanyarban, orral a falba, elképesztő.
Hamiltont is kihívták a boxba, viszont már az oda vezető úton szóltak neki, mégse jöjjön be, a füvön és a fehér vonalon áthajtva tért vissza a pályára, ami erősen szabálytalannak tűnt, de megúszta a büntetést.
Érkezett a Safety Car, Hamilton, Bottas, Räikkönen sorrend volt mögötte. Bottas az újraindítás után keményen támadta a brit címvédőt, de a csapat szólt neki: „tartsd a pozíciódat” - magyarán ne támadd Hamiltont, aki ezután simán megnyerte a futamot.
A top10: Hamilton, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Hülkenberg, Grosjean, Pérez, Ocon, Ericsson, Hartley.