Harminc milliárddal kerül többe a felújítás, de sebaj, erre is van magyarázat

Kelenföld és Pusztaszabolcs közötti vasúti pályán kicserélik a síneket, a felsővezetékeket, a biztosítóberendezéseket, az állomások magasabb peronokat, aluljárókat, lifteket és p+r parkolókat kapnak. Az első ütem költségeit egy tavalyi kormányhatározat bruttó 64 milliárd forintra tette. Az összeg egy év alatt 30 milliárddal emelkedett: egy november végén hozott határozatban már 94 milliárd szerepel - számolt be róla a Hírtv.
 
A kelenföldi vasútvonalnál a 30 milliárdos pluszt Lázár János a bővülő műszaki tartalommal magyarázta december elején. „Az eredeti tervekhez és közbeszerzésekhez képest változott a tartalom, és a változó tartalomnak van többletköltsége, ez evidens. 
 
A friss kormányhatározatban a beruházás rövid bemutatásánál ugyanaz a szöveg szerepel, mint a korábbiban - olvasható a tévé honlapján - és máshol sem részletezik, hogy pontosan miben bővült a műszaki tartalom.
 
Ezért a vasúti korszerűsítésért is a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a felelős. A társaság szóvivője a 30 milliárdos eltérést azzal magyarázta, hogy az eredeti árbecslés hibás volt. „Itt a mérnökár megadásánál nem teljesen voltak egyértelműek a felelősségi körök. Ezt még korábban a tervező cég adta meg, amelyet a NIF átvett” – árulta el Loppert Dániel, a társaság osztályvezetője. Hozzátette: saját árszakértői csoportot hoztak létre azért, hogy ne a tervező cégek becslései alapján írják ki a közbeszerzést egy-egy beruházásra.