A Hardt Global Mobility nevű startup cég a BAM építési vállalattal együttműködve építette meg azt a 30 méter hosszú és 3,2 méter átmérőjű acélcsövet, amely a szakemberek szerint segíteni fogja a nagysebességű kapszulás szállítási rendszer kifejlesztését.
"A célunk, hogy hozzáférhetővé tegyük a technológiát az átlagember számára" - mondta Tim Houter, a startup vezérigazgatója a Delfti Műszaki Egyetemen található tesztközpont csütörtöki bemutatásakor.
A futurisztikus közlekedési rendszer ötlete Elon Musk, a Tesla Motors és a SpaceX űripari magánvállalkozás vezetőjének agyából pattant ki 2013-ban. Musk elképzelése szerint a közlekedési rendszer hatalmas átmérőjű csöveken keresztül, légpárnákon lebegő kapszulákban utaztatná az embereket vagy árukat óránként 1126 kilométeres sebességgel. A lebegő mágnesvasút-technológián alapuló rendszer teljesen automata lenne és elektromos árammal működne.
Houter, aki tagja volt a delfti egyetem csapatának, amely idén januárban megnyerte a Musk által meghirdetett hyperloop-versenyt, elmondta, hogy a csövet légmentes térben, alacsony sebességgel végzett tesztekre fogják használni.
"A csőben lesz egy jármű, amely oda-vissza fog közlekedni az általunk használt levitációs, stabilizációs és biztonsági rendszerek révén" - tette hozzá. A startup később egy nagyobb sebességet kibíró, hosszabb építményben akarja tesztelni a kanyarodást és a sávváltást, majd négy éven belül egy Amszterdam és Párizs közötti kereskedelmi hyperloopvonal megépítésébe szeretne belevágni.
Közelebb van a futurisztikus jövő, mint hittük?
A norvég Zöld Párt 20 éven belül elérné, hogy a csúcstechnológiájú Hyperloopon utazhassanak a skandináv állam lakói - írja az Index. A két végállomás Oslo és Koppenhága lehet.Per Espen Stoknes, a Zöld Párt képviselője szerint a környezetbarát közlekedés igazi értéket teremt, a nagyvárosok között pedig hálózatok jönnek létre.