Ilyen volt a szovjet Ferrari

A Zaporozsec kétajtós, farmotoros, akár egy Ferrari! Ráadásul alapfelszereltségként állófűtés is járt hozzá.

Én még abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy valamikor a '80-as években ülhettem is ilyen csodában. Keresztapám ugyanis rendelkezett egy ZAZ–968M-mel. Nem is akár milyennel, egy szép pirossal! Kétajtós, farmotoros, akár egy Ferrari!

Pont ilyen volt keresztapámnak

Még a Kádár-rendszerben sokan bedőltek annak a hanyatló Nyugatról érkező imperialista propagandának, hogy a Zaporozsec motorja eredetileg szovjet harckocsikban alkalmazott indítómotor volt. Ez szemen szedett hazugság! A valóság az, hogy a Zaporozsec utolsó szériáit egy bivalyerős, 1196 cm³-es, 45 lóerős motor repítette. Az autó fűtéséről pedig egy beépített benzinkályha gondoskodott. Itt azért érdemes feltenni a költői kérdést, hogy az agyonimádott BMW-hez mikor lehetett először szigorúan extraként állófűtést rendelni? A Zaporozsechez ez alapfelszereltségként járt! Itt gyakorlatilag el is dőlt, hogy melyik a jobb autó.

Idén még nem lehet sajnos tudni, hogy hol és mikor lesz Zaporozsec találkozó. De egyet ígérhetünk, amint lesz erről információnk, akkor azt azonnal megosztjuk olvasóinkkal, és természetesen mi is ellátogatunk rá. A Zaporozsecről ITT tud sok értékes információt gyűjteni.

[[nid:168090]]