Tudatosan
Az mno.hu tudósításából kiderül, hogy a fiatalok 51,6 százaléka használja politikai tájékozódásra a Facebookot, viszont csak harmaduk-negyedük formál aktívan véleményt rajta. Ennek következtében a közösségi véleményt egy tudatos "kisebbség" formálja, amelynek nemcsak az a jellemzője, hogy aktívabb, hanem hogy tagjai kritikusak a jelenlegi rendszerrel szemben.
A legnépszerűbb
Elhangzott az is, hogy a két XXI. századi pártnak, a Jobbiknak és az LMP-nek vannak a legaktívabb fiatal szimpatizánsai. Sőt, a Jobbik továbbra is elképesztően népszerű az anyaországi fiatal hallgatók körében, de ez az idő előrehaladtával valamelyest kopik – idézi az mno.hu a BCE doktorandusza, Róna Dániel kutatását. Róna felfedte: minél fiatalabb valaki a 18–29 közötti korosztályban, annál valószínűbb, hogy jobbikos. Míg a 18–21 évesek körében csaknem minden harmadik egyetemista Jobbik-szimpatizáns, addig az eggyel idősebb korosztályban ez már csak 22 százalék, de még így is ez a párt a legnépszerűbb.Közösségépítés
A jobboldali ellenzéki pártnak a tudatos fiatalok közötti népszerűségét nemcsak azzal magyarázzák a szakemberek, hogy a brandhez nem lehet korrupciós ügyet kapcsolni; hiszen a komplett
"világmagyarázó ideológia mellett programokat és közösséget is kínálnak a fiataloknak".
A Jobbik Ifjúsági Tagozatnak például több tagja van, mint a többi politikai formáció ifiszervezeteinek összesen, fesztiválok, sörözések, koncertek vonzzák őket a párt bűvkörébe.
Talán nem lehet véletlen az sem, hogy a Fidesz- és a kormányzati kommunikációért felelős Habony/Finkelstein-művek üzeneteikkel (tartalmi és formai szempontból is) már nem az értelmiséget, a fiatalokat próbálják megszólítani, hanem a korábban a szocialista szavazótáborhoz tartozó, ezért általuk megvetett "panelprolikhoz" szólnak.