Két különálló, tőzsdén jegyzett vállalatra osztja fel magát a Johnson & Johnson - számolt be az MTI.
A világ legnagyobb egészségügyi termékeket gyártó vállalatának döntése mögött az állhat, hogy míg az olyan fogyasztói termékek, mint például a samponok és a hidratáló krémek gyártása és értékesítése egy lassú és állandó tevékenységet jelent, addig a gyógyszerek fejlesztése és értékesítése egy gyorsan pörgő üzletág.
A riválisok közül a GlaxoSmithKline brit gyógyszeripari konszern és a Pfizer amerikai gyógyszergyártó már korábban bejelentette, hogy jövőre új vállalatba viszi át közös a fogyasztói egészségvédelmi üzletágukat.
A Merck német gyógyszeripari vállalat pedig már 2018-ban eladta fogyasztói egészségügyi üzletágát a világ legnagyobb fogyasztásicikk-gyártójának számító amerikai Procter & Gamble-nek.
A héten egyébként ez volt a harmadik nagy cégszétválasztás:
- a Toshiba japán technológiai konszern ugyancsak pénteken jelentette be, hogy három különálló vállalatra válik szét.
- a General Electric (GE) amerikai ipari konglomerátum pedig kedden közölte, hogy fő üzletágai alapján három különálló, tőzsdén jegyzett vállalatra osztja fel önmagát.
A sorozatos bejelentések jól mutatják, hogy milyen nagy nyomás nehezedik a nagy, diverzifikált vállalatokra tevékenységük egyszerűsítésére.