Egy szombaton elfogadott kormányhatározat értelmében háromezer parkoló és kétezer biciklitároló létrehozásáról döntöttek, amely a Budapest Fejlesztési Központ számításai szerint megduplázná a parkolóhelyek számát a fővárosban. A kivitelezési és tervezési engedélyeket 2022-ig kell elkészíteni - írja az atv.hu.
A kormány a tervezésre, felmérésekre, valamint az engedélyezésre közel hétszázmillió forintot szán. A projekt célja az agglomerációból beáramló autóforgalom csökkentése, mivel az ott élők 70 százaléka saját autóval utazik be a fővárosba.
A Főváros szerint fontos fejlesztésről van szó, ugyanakkor Karácsony Gergely kabinetfőnöke, Balogh Samu hozzátette, hogy ez nem old meg minden problémát. Elmondta, hogy a határozatban szereplő kerékpárfejlesztési stratégia iránti igény megjelenése a kormány zavarodottságáról árulkodik.
Ebből is látszik, hogy a kormány mennyire összezavarodott ebben a témában, mert vannak olyan programok, szakmai programok, amely ezt támogatják, és a kormány ilyen-olyan tisztviselői meg ezt-azt mondanak, tehát valamikor támogatják, valamikor támadják, amikor éppen milyen politikai hasznot próbálnak ebből húzni.
Vitézy Dávid az ATV-nek adott nyilatkozata szerint a projekt fő célja, hogy
ahhoz, hogy mindenki P+R parkolóba tegye az autóját, ez irreális és nem is lenne hatékony. A cél az, hogy az agglomeráció lakóterületeiről, aki csak teheti, busszal vagy kerékpárral közelítse meg a vasútállomását, ami hozzá a legközelebb van, és a P+R-t csak azok használják, akiknek ez az opció nem elérhető.