Könnyfakasztó 5+1 apró dolog, amiről egy szegény gyermek csak álmodik

A KSH adatai szerint Magyarországon a 7 év alatti gyermekek 42,2 százaléka él szegénységben.

A K&H most összegyűjtött 5 olyan dolgot, ami ezen gyerekek számára csak álom.

Zöldség, gyümölcs

A nehéz körülmények között élő szülőknek még az étkezés megoldása is problémát jelent, így az asztalra leginkább csak kenyér, tészta és krumpli kerül. Vannak Magyarországon olyan gyerekek, akik soha életükben nem ettek még narancsot vagy banánt.

WC és fürdőszoba

110 ezer gyerek* él olyan háztartásban, ahol nincs fürdőszoba, 150 ezer* pedig olyanban, ahol nincs WC. A legtöbb érintett háztartásban vezetékes víz sincs. Az itt felnövő gyerekek az óvodában, iskolában találkoznak először mosdókagylóval, angolvécével. Nem meglepő, hogy a legtöbbjük nem tudja, hogyan kell használni ezeket.

Villany

200 ezer gyerek* él olyan háztartásban, ahol nincs elektromos áram. Ebből adódik, hogy nincs semmi olyan berendezés, ami árammal működik: nincs rádió, nincs televízió, nincs számítógép. A gyerekek egyáltalán nem kapnak információt a szűk környezetükön kívüli világról. Nem is beszélve arról, hogy télen olvasni, tanulni sem tudnak, hiszen mire hazaérnek az iskolából sötét van.

Divatos ruhák

Nem, nem márkás ruhákról beszélünk, mindössze divatosról. Ezeknek a gyerekeknek az egyik legnagyobb álma, hogy a kínai boltból kapjanak egy új, „divatos” ruhát. A legtöbbjük a jótékonysági szervezetektől kapott, a testvérek által kinőtt használt ruhákban jár, soha életében nem kapott még egyetlen új ruhadarabot sem.

Mozi, színház

A legtöbb gyerek még életében nem járt moziban, színházban, és az osztálykirándulásokról is rendre le kell mondaniuk, hiszen a szülők nem tudják befizetni a néhány száz forintost hozzájárulást. Egy ilyen kirándulás vagy egy színházi előadás sokuk egyik legnagyobb álma.

+1  szép szó, elismerés

Bár nem az anyagiakkal függ össze, mégis fontos kiemelni, hogy ezek a gyerekek – a többi gyerekhez hasonlóan – szomjaznak a szép szóra, elismerésre. Legtöbbjük az otthoni környezetben nem kapja ezt meg, és a hátrányos helyzet, a rossz körülmények az iskolában is sikertelenségre, kudarcokra, kiközösítésre determinálják őket. Pedig ők is ki vannak éhezve egy-egy jó szóra, pozitív visszajelzésre.

*Budapest Intézet adatai