A közúti árufuvarozók 30 százalékos emelést ugyan nem terveznek, mint a taxisok, de egy azonnali 5-10 százalékos fuvardíjemelést mindenképpen indokolt lenne, amit 2022 januárjától egy újabb mintegy 10 százalékos emelésnek kellene követnie
- reagált az Alfahírnek Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének a kommunikációs menedzsere a taxisok tarifa emelésére, amit a személyszállítók a magas üzemanyagárakkal indokoltak.
Árvay Tivadar azonban felhívta a figyelmet arra is, hogy a taxis tarifával ellentétben, a fuvarozó cégek nem hatósági árak mentén végzik a szállítást, ezért a nekik meg kell egyezni a fuvaroztatóval a szállítás költségeiről, ami nehéz ügy minden érintett számára, mivel a megbízó többnyire nem fogadja el a drágább szállítási díjat.
Ne feledjük ugyanakkor, hogy nemcsak a nagyon magas üzemanyagárak tennék szükségessé a fuvardíjemelést, hanem az egyéb költségek, mint például az útdíjak drágulása, az emelkedő bérek, a magas biztosítási díjak, a szervízköltségek, a karbantartási, illetve a rezsiköltségek és nem utolsó sorban, a drága járművek beszerzése
- hangsúlyozta Árvay Tivadar.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének szóvivője elmondta, van igény a fuvarozó vállalkozások felől az áremelésre, mivel további gondot okoz, az EU-n kívülről érkező főleg ukrán, orosz, sofőrök megjelenése az európai fuvarozói piacon. A minap Dudás Róbert, jobbikos képviselő a parlamentben a rekordmagas üzemanyagár miatt azonnali kormányzati beavatkozást sürgetett. Szólt a benzint és a gazolajat terhelő adók csökkentéséről, de Árvay Tivadar szerint ez a fuvarozók helyzetén nem sokat változtatna.
Orbán Viktor korábbi javaslata alapján csökkentené az üzemanyagok adóterhét a Jobbik
A rekordmagas üzemanyagár miatt azonnali kormányzati beavatkozásra van szükség - címmel nyújtott be interpellációt Dudás Róbert. A Jobbik országgyűlési képviselője felidézte, hogy két hete is felszólalt ebben az ügyben, és határozati javaslatot is benyújtott. Arra kérte a parlamentet, hogy a szakbizottság mielőbb tűzze napirendre a kérdést.
A lakossági üzemanyagfelhasználás tekintetében jó elképzelés például a jövedéki adó áfájának elengedése, vagy csökkentése, de a fuvarozó cégeknél ez nem megoldás, mert le lehet vonni az áfát. Azonban a közúti fuvarozást végző vállalkozásokat terhelő adók, a sofőrök bérének adócsökkentése, mindenképpen versenyképesebbé tenné a magyar fuvarozó cégeket és gépkocsivezetőket is
- mondta Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének a kommunikációs menedzsere.