Lassan unatkozni fognak az ombudsmani hivatalnál

Nem panaszkodnak eleget.

Folyamatosan csökkent az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalához (AJBH) benyújtott állampolgári panaszok száma az elmúlt két évben - írta a Napi Gazdaság kedden a hivatal tájékoztatása alapján.

Míg 2013-ban 6977 panasszal fordultak a biztoshoz, ezek száma 2014-ben 5471-re esett vissza. Az idén év végére a tendencia folytatódhat, az első félévben a tavalyival nagyjából megegyező számú panasz érkezett. A beadványok számának alakulását alapvetően a társadalmi változásokat is generáló jogszabályváltozások befolyásolták a lap írása szerint.

Az 5471 írásban, vagy a honlap panaszbeadásra szolgáló felületén benyújtott beadvány mellett az irodát tavaly 14 365 esetben keresték meg, főként tájékoztatást kérve, vagy a konkrét ügy vizsgálatának helyzetéről érdeklődve, több mint 900 esetben pedig szóbeli panaszt tettek. A panaszok legnagyobb részét a szociális ügyek, munkaügyek, oktatási, művelődési, egészségügyi, továbbá a rászorultság alapján járó ellátásokat, polgári jogi, pénzintézeteket érintő panaszok tették ki. A környezetvédelemmel kapcsolatos ügyek száma 2014-ben 213 volt, nemzetiségi jogot érintő beadvánnyal mintegy 200 ügyben fordultak a biztoshoz, illetve a nemzetiségi jogok védelmezőjéhez - írta a Napi Gazdaság.