Lerakták a méregdrága autópálya alapkövét, a Jobbik az árkülönbség okait firtatja

Lerakták a méregdrága autópálya alapkövét, a Jobbik az árkülönbség okait firtatja

Mosóczi László az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda országhatár közötti 20 kilométeres, nettó 88,7 milliárd forintból 2024 elejére megépülő új szakaszának keddi alapkőletételén hangsúlyozta: a gazdaságélénkítést is megalapozó kiemelt szakpolitikai törekvés, hogy a megyei jogú városok és az országhatár gyorsforgalmi utakkal is elérhető legyen – tudósít az MTI. A térség jobbikos országgyűlési képviselőjelöltje, Schwarcz-Kiefer Patrik ennek kapcsán a közösségi médiában jelezte, nem esett szó arról, hogy hogyan lehet az, hogy

ez az autópályaszakasz négyszer annyiba kerül kilométerenként, mint a horvátországi, a Dráva-hidat Pélmonostorral összekötő A5-ös autópálya kilométerenként.

Emlékeztetett, ő maga érdeklődött a generálkivitelezőnél az árkülönbség okáról.

Miért épül négyszer annyiért a magyar autópálya, mint a horvát? A Strabag bécsi székházáig ment kérdéseivel Schwarcz-Kiefer Patrik

Mivel Magyarországon hiába várt választ, egyenesen a Strabag bécsi központjáig ment Schwarcz-Kiefer Patrik, hogy a vezérigazgatótól választ kapjon arra, miért építenek Magyarországon négyszer annyiért autópályát, mint amennyibe Horvátországban kerül egy ilyen beruházás.

A Strabag azonban semmitmondó és tárgyi tévedéseket is tartalmazó választ adott – fűzte hozzá az ellenzéki politikus.

Schwarcz-Kiefer közölte, az árkülönbség okait firtató írásbeli kérdést tettek fel Jakab Péter Jobbik-elnökkel Palkovics Lászlónak, amit a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. részére is elküld,

hátha pozitívabban állnak a konkrét kérdésekhez, mint az általam kezdeményezett helyszínbejáráshoz és tájékoztató beszélgetéshez: ezeket ugyanis megtagadták.