Óriási kihasználatlan lehetőség van a Duna-partokban, aminek elérhetővé tétele elől a Galvani-híd megépítésével és az M0-ás nemrég bejelentett befejezésével minden kifogás elhárul, így pár éven belül a világ egyik legjobb közterévé válhatna a vízpart – mondta Halász Áron a Kerékpárosklub szóvivője a felvonulás startjánál.
A főváros ezt célzó RakPark projektjébe viszont nem terveznek kerékpársávokat, ami gyalogosok és kerékpározók közti konfliktusokhoz vezetne, és a vízpart elérhetőségét sem segítené, tette hozzá.
Az Autómentes napi tekerésen kiemelték, hogy nem csak a vízpart elérésére, hanem a mindennapos közlekedésben is fontos lenne a Duna pesti oldalának kerékpározhatóvá tétele. Ez az egyik kulcsa lehetne, hogy a főváros elérje célját, ami a kerékpáros közlekedés összes megtett utazásban számított 10%-os arányra növelése 2030-ig.
A Kerékpárosklub csütörtökön megjelent kutatásából kiderült, hogy a lakosság 16%-a hetente többször kerékpárral közlekedik, és a budapestiek több mint fele szokott kerékpározni. A fővárosiak túlnyomó része azt hiányolja, hogy a városi főútvonalak mentén kényelmesen lehessen kerékpározni.
(Fotó: Erdős Dénes / Magyar Kerékpárosklub)