Még szeptemberben írta ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Zalaszentiván - Nagykanizsa vasútvonal villamosításának tervezéséről szóló tendert. A nyertes ajánlattevő feladata a 17. számú vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás projekt megvalósítása érdekében megvalósíthatósági tanulmány, engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, az engedélyek megszerzése, valamint a kiviteli tenderdokumentáció összeállítása.
Azaz, hogy csak lett volna, a NIF ugyanis pénteken visszavonta a tendert. A terveknek és engedélyezési terveknek legkésőbb jövő augusztusig kellett volna elkészülnie.
Mint ismert, a 17-es vasútvonal Zalaszentiván - Szombathely közötti szakaszát 2016-ban a GYSEV felújította és villamosította (teljes egészében uniós forrásból), a déli szakasz - amely MÁV kezelésben maradt - azonban ebből kimaradt.
A régóta tervezett villamosítással a Nyugat-Dunántúl fontos vonalának versenyképessége javulhatna, így nagyobb eséllyel vehetné fel a versenyt az osztrák teherszállítással, vagyis a térség legfőbb konkurenciájával.
A tender visszavonásának okáról egyelőre semmit nem tudni.