Már félmilliárd forint felett jár a kormányközeli Megafon reklámköltése a Facebookon

Már félmilliárd forint felett jár a kormányközeli Megafon reklámköltése a Facebookon

December 31-én átlépte az 500 millió forintos álomhatárt is a Megafon Központ propagandistáinak eddigi facebookos reklámköltése - számolta össze a Telex.

A gyakorlatilag a fideszes kommunikációs paneleket visszamondó véleményvezérek (élükön a már kormányjobbágynak is nevezhető Rákay Philippel) az újév pillanatáig

pontosan 503 782 484 forint elköltésével gazdagították a populáris közösségi oldal tulajdonosát.

Ebből 182 milliót decemberben hirdettek el, vagyis ha tartják ezt a tempót (és a választás előtti időszakban valószínűleg fogják is tartani), márciusban meglesz az egymilliárd is

- vetítette előre a lap, megemlítve, hogy nagyjából a tavalyi ellenzéki előválasztással párhuzamosan emelkedett a Megafon a legtöbbet költő magyar facebookos közéleti hirdetők közé, év végére pedig átvették az első helyet ezen a listán.

A Megafon félmilliárdja összesen 12 Facebook-oldal fizetett posztjaira ment el, köztük már törölt, inaktív oldalakkal is:

  • Deák Dániel: 114 389 847 Ft
  • Rákay Philip (törölt oldal): 78 352 122 Ft
  • Déri Stefi: 66 273 698 Ft
  • Trombitás Kristóf: 53 737 545 Ft
  • Rákay Philip (új oldal): 53 244 038 Ft
  • Bohár Dániel (új oldal): 38 697 028 Ft
  • Bohár Dániel (inaktív oldal): 30 631 075 Ft
  • Konverzió (Dávid Bence): 28 597 280 Ft
  • Kötter Tamás: 18 450 817 Ft
  • Megafon (központi oldal): 12 020 879 Ft
  • A kopasz oszt (Filep Dávid): 8 073 301 Ft
  • Kovács István (a Megafon vezetője): 1 314 836 Ft

Emlékezetes, korábbi cikkünkben azt összesítettük, hogy csak október hónapban több mint 126 millió forintot, a bruttó átlagkereset 289-szeresét, azaz a mediánbér 363-szorosát égették el Facebook-hirdetések formájában a Megafon sztárjai.

A mediánbér 363-szorosát költötték el Facebookon a Megafon propagandistái októberben

Az alábbiakban összeszedtük, pontosan mennyi pénzt égettek el a tevékenységükből jól láthatóan propagandaszócsőként funkcionáló Megafon Központ élharcosai októberi Facebook-költéseik révén. A hirdetésekre szánt költségek ugyan személyenként eltérőek, de a végösszeg remekül illusztrálja, milyen könnyen fel tudnak szívódni súlyos forintszázmilliók.