Az előzetesen becsült 22,1 milliárd forint helyett csaknem egymilliárddal magasabb ajánlattal, 23 milliárd 50 millió 474 ezer 189 forintért nyerte el a Mészáros Lőrinc-féle R-Kord Kft. és a cseh tulajdonban álló Vasútvill Kft. által alkotott ÉB 2018 Konzorcium a Szabadbattyán–Balatonfüred vonalszakasz felújítására kiírt projektet – írta meg az uniós közbeszerzési értesítő mai száma. Mészárosnak „óriási szerencséje” van (meg a Jóisten, de Orbán Viktor mint közbeszerzést befolyásoló személy neve természetesen meg sem fordul a fejünkben…), hiszen egy másik pályázaton, melyen 59 milliárdot kaszált, ugyancsak egy olyan konzorcium nyert, melyben részt vesz az R-Kord. Erről tegnap, a NER közbeszerzőinek nagy napja kapcsán írtunk.
A NER közbeszerzőinek újabb nagy napja: 3 tenderen több mint 70 milliárdot kaszálnak
Az uniós közbeszerzési értesítő mai számában megjelent nyertesek között ismét Fidesz-közeli üzletemberek cégeit találjuk. Három tenderen több mint 70 milliárd forintnyi közpénz kerül hozzájuk. A becsült 39 milliárd 148 milliós költség helyett 58 milliárd 855 millió 800 ezer forintért építheti ki Mészáros Lőrinc R-Kord Kft.-je és az I-Cell Mobilsoft Kft.
A közbeszerzési adatbázisban fellelhető összegezés szerint alvállalkozóként Mészárosék megjelölték az UVATERV-et, a Strabagot, Szijjártó Péter édesapjának egykori cégét, a Vasútépítők Kft.-t, illetve Mészáros Lőrinc vejének, Homlok Zsoltnak a vállalkozását, az alig másfél éve alakult Homlok Zrt-t, továbbá a ZHB Erősáramú Kft.-t.
A volt felcsúti polgármesternek az árazással is „óriási szerencséje” van, ugyanis a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. alkotta DS Konzorcium mindössze 43 millióval (23 milliárd 93 millió forint), a Swietelsky pedig csak 65 millióval (23 milliárd 115 millió forint) kért volna többet a munkákért.
A feladat részeként Mészáros Lőrincéknek el kell végezni:
- a Szabadbattyán–Balatonfüred vasútvonal villamosítását
- villamos vontatási alállomás tervezését és kivitelezését
- optikai kábel tervezését és építését
- felsővezeték energia távvezérlés létesítését
- Szabadbattyán–Balatonfüred vonalszakasz fenntartási szabályozását
- kitérőcserét, illetve -beépítést
- vágányépítést
- Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő, Alsóörs állomások átépítését (benne peronépítést, akadálymentesítést)
- útátjáró, gyalogos átjáró építését, átépítését
- hét darab esőbeállót
- felsővezetéki járműtároló épület kialakítását
- állomási jelfogófüggéses biztosítóberendezés átalakítását, üzembe helyezését
- közüzemi keresztezések szabványosítását
- mindezek tervezését és annak adminisztrációját.