Egyébként még a Magyar Távirati Iroda is beszámolt arról, hogy augusztus elején Volkmar Denner, a Bosch-gyáróriás egyik vezetője leszögezte:
"Mindennek lesznek kihatásai a munkatársakra, főleg a dízeltechnológiával foglalkozó üzemekben, hiszen természetesen reagálnunk kell a kereslet csökkenésére"
- fogalmazott Denner.
Szavait alátámasztotta Stefan Asenkerschbaumer, a Bosch pénzügyi igazgatója is:
A Bosch jelen van Miskolcon is, ezért Jakab Péter írásban fordult Varga Mihály pénzügyminiszterhez, hogy megtudja
- a 2013-ban aláírt stratégiai együttműködési megállapodás megkötése óta Magyarország Kormánya összegszerűen mennyi állami támogatást biztosított a Bosch-csoport számára, és utóbbi ebből hány új munkahelyet létesített hazánkban;
- illetve amennyiben a cégcsoportnál valóban leépítésre kerül sor, az milyen mértékben érinti a már kifizetett állami támogatást, abból mennyit kell a cégcsoportnak visszafizetnie a magyar államnak?
Nos, a Magyar Levente államtitkár által jegyzett válasz mindössze egy mondatból állt:
"a Bosch-csoport magyarországi leányvállalati leépítési szándékot nem jeleztek, szerződéseiket teljesítik".
Az már szinte természetes, hogy az Orbán-kormány titkolja a multikkal megkötött szerződéseit, de úgy tűnik, nem figyelnek az alkalmazottak visszajelzéseivel sem: például már egy ideje kevesebb műszakkal üzemelnek a miskolci egységek.
"A kormány a cselekvés elől ismét a valóságtagadásba menekül"
- fogalmazott lapunk érdeklődésére a jobbikos politikus, hozzátéve:
De hiába dugják a homokba a fejüket, a probléma akkor is beüt - utalt a közelgő gazdasági válságra Jakab Péter.