Nem tudott mobillal parkolást fizetni, és megbírságolták? Hajtsa be a szolgáltatóján!

A cég közleménye szerint a Magyar Telekom és a Vodafone ügyfelek számára szolgáltatói technika hiba miatt 2016. július 8-án 9 óra 20 óta átmenetileg nem volt elérhető a mobilparkolás és az e-matrica vásárlás. A hibát fél kettőre kijavították - ám sokaknak még így is főhet a fejük.

A fővárosból ugyanis több olvasói jelzést is kaptunk, amelyek szerint

az ominózus időintervallumban is megbírságolták

azokat az autótulajdonosokat, akik nem fizettek parkolási díjat. Az ellenőrök azzal indokolták a büntetést, hogy a parkolóóra ebben az időszakban is működött. Ugyanakkor megbírságolt olvasóink közül többen is távol voltak az autójuktól, amikor lejárt a parkolási jegyük, mivel úgy tervezték, hogy azt telefonon keresztül, sms-ben hosszabbítják meg. Erre viszont a technikai hiba miatt nem volt lehetőségük.

Az első jelzést a IX. kerületből kaptuk, így sebtiben a Ferencvárosi Vagyonkezelő és Városfejlesztő Zrt-hez (FEV IX) fordultunk magyarázatért. A cég válaszában leszögezi:

a kirótt bírságok jogszerűek.

Indoklásuk szerint a parkolási díjat "a megállást követően haladéktalanul, külön felhívás nélkül" kell kifizetni az automatánál, vagy mobiltelefonon. Abban az esetben, ha a mobilos szolgáltatást technikai okokból nem tudja igénybe venni, a várakozási díj megfizetését, az automatánál, készpénzzel kell rendezni.

A válaszból nem derült ki, hogy mit tehettek volna az autójukat fizetős helyen hagyók, akik mobilról szerették volna meghosszabbítani a parkolási jegyüket. Az azonban igen, hogy

"a kérdéses időszakban pótdíjazott gépjárművek üzembentartóinak a várakozási- és pótdíjat meg kell fizetniük"

A FEV IX ugyanakkor hozzáteszi: a megbírságolt autósok

kártérítési igénnyel fordulhatnak a mobilszolgáltatójuk felé.