A Siemens az áramellátást és vonatvezérlő rendszerek kiépítését nyerte el, és az EU pénzügyi nyomozói szerint felmerülhet, hogy már a kiírt tender is szabálytalan volt, amin nyert a cég, mivel túl erősre szabták a kritériumokat - írja az Index.
Az OLAF két konkrétumot említ: egyrészt a jelentkező cégek éves forgalmára írtak elő magas számot, másrészt a 20 kilométernyi pálya is soknak tűnik referenciaként, hiszen maga a szerződés 7.34 építendő kilométerről szól.
Két, a MÁV Zrt. akkori vezetésével kapcsolatos összeférhetetlenségre is rábukkantak: 37 milliót kapott a Merito Consulting, amelynek a tulajdonosa T. István, a MÁV-Start akkori vezérigazgató-helyettese volt, és ilyen minőségében tanácsadóként beleszólása lehetett a 4-es metró ügyébe. A MÁV akkor az Eurometro egyik tulajdonosa volt. Illetőleg 14 milliót kapott a Budapest Investment Zrt., amelynek igazgatója J. Pál. Ő a MÁV Zrt. stratégiai igazgatóhelyettese volt akkoriban.
Az OLAF szerint az összeférhetetlenség a korrupciós bűncselekmények kiindulópontja.
Érdekes az is, hogy a Siemens 331 milliót adott a Media Magnet Kft.-nek, igaz ezt nem tudni, hogy milyen célból.
"Ez az a cég, amely annak a politikai pártnak a kampányát csinálta, amely párt döntéshozó helyzetben volt a 4-es metró ügyében"
- fogalmaz a jelentés. Csakhogy az említett cég az egykori szocialista pénztárnok, Puch László cége.
A Media Magnet egyébként a legendás BKV-szerződések és a Hagyó-per kapcsán merült fel.