Hiába regisztrált szerkesztőségünk a hosszú idő után először sajtónyilvános kormányinfóra, az ajtóban állók egy listára hivatkozva nem engedtek be a tájékoztatóra, ahol egyébként meglepetésre Orbán Viktor válaszolt a felmerülő kérdésekre. Hiába érveltünk, hogy időben regisztráltunk, egészen pontosan szerdán 12 óra 53 perckor küldtük el a jelentkezést. Az ajtónálló hajthatatlan volt. Megismételte, hogy csak a meghívottak, azaz a listáján szereplők vehetnek részt a Kormányinfón.
- Akkor megmutatom...
- Nekem hiába mutatja, nem fogom beengedni!
- Na de ha el lett küldve a regisztráció, akkor kivel lehet beszélni? Rendben, hogy Önnel nem, de akkor kivel?
- Akinek elküldte!
- Az egy e-mail cím volt. Azzal nem tudok beszélni... Mi időben jelentkeztünk, időben regisztráltunk. Nem is értem! Akkor mehetek a sóhivatalba nagy hirtelen?
- Én nem tudom...
Stream Nem engedték be kollégánkat a kormányinfóra by alfahir.hu from desktop or your mobile device
Egyébként papíron ez egy sajtónyilvános tájékoztató, nem pedig meghívásos esemény, amelyen csak a kiváltságosok vehetnek részt. De nem csak az Alfahír nem vehetett részt a Kormányinfón, mivel a másik kormánykritikus lap, a Magyar Hang munkatársát sem engedték be hasonló indokokkal.
Nem sokkal később maga a miniszterelnök érkezett Gulyás Gergely és Havasi Bertalan kísértében a Kormányinfó helyszínére. Azonban arra a kérdésre, hogy mi alapján szelektálják az eseményen résztvevőket, a miniszterelnök röviden annyit mondott, nem ő intézi a sajtómegkereséseket.
Pedig lett volna több kérdésünk is a miniszterelnökhöz:
- Az elmúlt időszakban kirótt bírságok alapján kérdeznénk, terveznek-e megszerkeszteni egy parlamenti Etikai Kódexet (tiltott szavak szótárát), amelybe a nem trágár, de a Házvezetés szerint sértő és szankcionálható kifejezések kerülnének? Illetve a miniszter úr szerint mi a különbség a ficsúr, a zsúrpubi és a csicska között?
- Az SZJA visszaadása egyszeri alkalom-e, vagy ezentúl minden évben ez lesz?
- A miniszter úr a Parlamentben arra tett ígéretet, hogy ha lesznek kritikák, akkor felülvizsgálják a Fejér megyei különleges gazdasági övezetben résztvevő települések listáját. Erre mikor kerülhet sor, milyen szempontok alapján?
- Hat, fideszes vezetésű fővárosi kerület összesen mintegy 8,7 milliárd forintnyi támogatást kap a kormánytól – derült ki a Magyar Közlöny keddi számából. A rendelkezés szövege szerint „a kormány koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében(!) megvizsgálta a fővárosi kerületi önkormányzatok támogatásának lehetőségét”, és ezt követően jutott arra, hogy hat, fideszes vezetésű önkormányzatot támogatnak. Kérdésünk ezért arra vonatkozott volna, hogy miért éppen a fideszes önkormányzatokra esett a választás?
- Korábban lapunk is beszámolt arról, hogy havonta 90 millió forintba kerül a tavaly több mint 300 milliárd forintból megvásárolt, de jelenleg csak elfekvő készletként porosodó lélegeztető gépek tárolása. Arra voltunk kíváncsiak, hogy mi lesz a sorsa a lélegeztetőgépeknek és mekkorát bukhatott az állam ezen a vásárláson?
- Szintén szerettük volna megtudni, hogy mi a véleménye Orbán Viktornak, Bencsik András, és Bayer Zsolt kijelentéseiről amit a Demokrata főszerkesztője és a Fidesz 5. számú párttagkönyvének tulajdonosa tett a pápa személyévek kapcsolatban?
- Horváth Ildikó egészségügyért felelős államtitkár hónapok óta nem jelent meg a nyilvánosság előtt, miközben a koronavírus-járvány szedte áldozatait. Vajon megrendült a kormányfő bizalma Horváth Ildikóban, vagy más okok miatt nem vesz részt az államtitkár nyilvános eseményeken?
- A Budapest - Belgrád vasútvonal beruházással kapcsolatban azt szeretnénk megtudni, hogy miért vetették el a négy agglomerációs települést (Dunaharaszti, Taksony, Dunavarsány, Délegyháza) elkerülő nyomvonal tervét, ha mégis a jelenlegi nyomvonalon fog haladni a vasúti szupersztráda, akkor hogyan kívánják kezelni az egyszintű kereszteződésekben feltorlódó autós forgalmat, illetve több kétely is felmerült helyi civilek részéről a zajmérés etikusságát illetően, például váltó előtt mértek, ahol lassabb, így csendesebb a szerelvény. Kérdésünk tehát, terveznek-e új, több ponton elvégzett mérésekkel meggyőződni a valós zajterhelésről?