A Jobbik mind a Tolna megyei közgyűlésben, mind a parlamentben régóta szorgalmazta a Paksi Atomerőmű bővítéshez kapcsolódva, egy új Duna-híd megépítését. 2015 májusában jelentette be Lázár János, hogy a kormány támogatja az új átkelő megvalósítását.
A Paksi Hírnök arról számolt be, hogy a Közbeszerzési Értesítőben megjelent azt a döntés, ami alapján elkezdődhet nettó 570 millió forintért a tervezői munka és az engedélyeztetés is. A munkát a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., a Pont-TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt., valamint az UTIBER Közúti Beruházó Kft. alkotta Kalocsa Híd 2017 Konzorcium végzi el.
Az új Duna-hídnak és a hozzákapcsolódó fejlesztéseknek - köztük a gerjeni bekötő útnak - az eredeti tervek szerint 2021-22-re kell elkészülniük. Az infrastruktúra bővülése lehetőséget adhat arra, hogy a Duna kalocsai oldalán élők könnyebben vállalhassanak munkát a paksi bővítésnél. A tervezői, előkészítő munkákra 870 millió forintot különítettek el a költségvetésből.
Az új Duna-híd műszaki paraméterei a következők: a hídszerkezet becsült hossza 1060 méter, a támaszok száma 12. A legnagyobb nyílás 220 méter, a legkisebb hajózási szélesség 180 méter. Kétszer egysávos úton haladhatnak majd át a járművek a folyó felett, a projekt része egy 11 kilométeres új út megépítése mellett, hogy 1,6 kilométernyi szakaszt felújítanak, illetve a 9,6 km hosszú kétszer egysávos gerjeni bekötőút kivitelezése is.
A Jobbik a kormányzati szándék 2015-ös bejelentésekor üdvözölte a döntést és jelezte, hogy figyelemmel kísérik majd a munkálatokat annak érdekében, hogy a korrupciót távol tartsa az építkezéstől.