Közben a 444 arról ír, hogy Tarlós István állhat az Air Race 90 százalékos területfoglalási kedvezménye mögött, mivel a bizottság azért szavazta meg, hogy a Red Bull mentesüljön a területfoglalási díj 90 százaléka alól, mert rábólintottak Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes ilyen értelmű előterjesztésére. Szeneczey pedig Tarlós helyettese. Tarlós ma reggeli köztévés kiakadása, tehát csak egy kommunikációs fogás, mivel az nehezen elképzelhető, hogy a főpolgármester helyettese ne egyeztetne a főnökével.
Bár Tarlós az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy nem is tudott a Főváros tulajdonosi bizottságának a döntéséről, és az útlezárások időtartamát is csak utólag tudta meg, és hogy a jövőben szeretné a közgyűlés elé bevinni az ilyen kérdéseket és nem bizottsági hatáskörben dönteni ezekről.
A versenynek egyébként 14 éve van budapesti futama, a korábbi Demszky-féle városvezetés ingyen adta a közterületet, az utódok pedig kedvezményes áron adják, mint a nagy kulturális rendezvényeknek. A Red Bull tehát évek óta szinte ingyen használja a belvárosi helyszínt a rendezvény idején.
Összegezve a mai állításokat
- Az MTI szerint Tarlós megígérte, hogy nem lesz több Air Race Budapesten, amíg ő a főpolgármester.
- A Mérce szerint Tarlós nem ígért ilyet.
- A 444 szerint Tarlós biztosan tudott a kedvezményes területfoglalásról, mivel azt az ő helyettese terjesztette elő, csak látva a felháborodást tolja a felelőséget a bizottsága.
- A Red Bull korábban ingyen, a Tarlós-féle vezetés óta pedig minden évben kedvezményesen kapja a területet, így biztos, hogy Tarlós tudott az idei kedvezményes területfoglalásról is.
Azt tehát továbbra se tudjuk biztosan, hogy lesz-e jövőre Air Race, az viszont egyértelmű, hogy Tarlós István elindul a jövő évi főpolgármester-választáson.