Közölték: egyedül az FHB-nál nőtt a személyes ügyintézést lehetővé tevő pontok száma.
A legnagyobb leépítő, a Raiffeisen 58, az UniCredit 51 százalékkal csökkentette hálózatát. A CIB 46, a Sberbank pedig 39 százalékkal csökkentette fiókjait 2008-2015 között, majd - mint hozzátették - az orosz hátterű bank még idén is vágott tíz százalékot. Az Erste fiókjainak harmadát szüntette meg. A bankok jellemzően fiókjaik egyedi megtérülési mutatói alapján döntöttek a bezárásuk mellett - tették hozzá.
A Bankmonitor.hu digitális banki felmérésére hivatkozva azt is hozzátették, hogy a magyarok kerülik a "körülményes, bürokratikus ügyintézést", s online kiszolgálást, alacsony költségeket és átláthatóságot várnak a bankoktól.
A válaszadók markáns többsége szerint kiemelten fontos lenne, hogy a fiók felkeresése nélkül lehessen számlát nyitni és bankot váltani. A válaszadók csaknem fele tartaná fontosnak, hogy teljesen online ügyintézéssel, a bankfiók felkeresése nélkül tudjon bankot váltani - ismertette a Népszabadság.