Továbbra sem tudni, hogy milyen szakmai érvek mentén döntött a kormányzat arról, hogyha már tényleg akar az állam MotoGP pályát, akkor miért nem a sávolyi Balatonringet fejezik be, és miért kezdenek egy új beruházásba az ország másik felében, Hajdúnánás külterületén.
Egyre inkább úgy tűnik, ez is inkább a politikáról szól.
Steinmetz Ádám, a Jobbik Somogy megyei országgyűlési képviselője ismételten megpróbálkozott azzal, hogy érdemi párbeszéd induljon el a kérdésben, írásban fordult az illetékes innovációért és technológiáért felelős miniszterhez, Palkovics Lászlóhoz.
Mivel az állítólagos előzetes vizsgálatokról azóta sem érhető el jegyzőkönyv, azért továbbra is rengeteg a megválaszolatlan kérdés.
- Mivel a magánterület tulajdonosától Steinmetz Ádám szerint senki sem kért engedélyt a területbejárásra, hogyan végezték el a vizsgálatot Sávolyon?
- Mikor és személy szerint kik vettek részt a sávolyi pálya területbejárásán?
- Készítettek-e pénzügyi tervet tartalmazó költségkalkulációt, egymással összehasonlítható hatástanulmányt a sávolyi MotoGP-pálya befejezéséről, illetve a Hajdúnánás közelébe tervezett pálya megépítéséről, valamint üzemeltetéséről?
- A kormány számításai szerint Sávolyon hány milliárd forintból lehetne befejezni a pályát?
- Nyilvánosságra hozzák-e a MotoGP jogtulajdonosával, a Dornával megkötött szerződést, amiből kiderül, mik azok a feltételek, amelyeknek Sávoly nem tud megfelelni?
- 2023-ra állami segítséggel befejezik a sávolyi Balatonringet?
A somogyi közgyűlés kormánypárti többsége nem akart a sávolyi MotoGP-pálya mellé állni
A somogyi emberek érdekét képviselve lépéseket kell tenni annak érdekében, hogy a tervezett MotoGP-pálya Sávolyon épüljön, fejtette ki Anderné Röszler Erika pénteken, amikor is a Somogy megyei közgyűlés első napirendi pontja a MotoGP-pálya helyszíne volt.
Schanda Tamás néhány mondatban vázolta, hogy Hajdúnánás térsége vonatkozásában "lényegesen jelentősebbek, érzékelhetőbbek lehetnek" az értékteremtő beruházás hatásai, emellett az egyetemi és autóipari kapcsolódások a hajdúnánási helyszínen adottak (már ha megépül a BMW-gyár...). Az államtitkár helyszíni vizsgálatra is hivatkozik, azonban dokumentumokat erről nem mellékelt. Így arról sincs pontos információ, mi alapján gondolja úgy Schanda Tamás, hogy a sávolyi pálya elavult.
Azonban azt felrótta Steinmetz Ádámnak, hogy "a Sávolyi Balatonring-projekt az Ön szövetségeseinek kormányzása alatt dőlt be."
„Azért, mert van egy lobbi, ami azt szeretné, hogy Kelet-Magyarországon épüljön meg a MotoGP pálya, nem elfogadható érv"
Mint ismert, 2023-tól 8 évre szerződve Magyarországon is lesznek MotoGP futamok, ehhez pedig Hajdúnánáson építenének 65 milliárdból pályát. A helyszínválasztást Steinmetz Ádám vitatja. Erről, és a Balatonring megépülése melletti érvekről beszélt a DIGI Sport napindító műsorában, a Reggeli Startban.
Hogy Gyurcsány Ferenc személye mennyire mérvadó egy MotoGP-pályáról szóló vitában, az nyilván vet fel kérdéseket, de ha tényleg ez szempont egy-egy térség fejlesztésének támogatásában, elég nagy a baj.