A Facebookot egyre több kritika éri az adatkezelési problémák és a politikai befolyása miatt, ezért folyamatos munkában állnak a cég kríziskommunikátorai és pr-szakértői, ráadásul a magyar kormányéhoz hasonló stratégiához nyúltak: Soros Györgyöt kezdték hibáztatni - írja az Index a New York Times beszámolójára hivatkozva. A Facebook felbérelt egy pr-céget, hogy a Sorossal kapcsolatos összeesküvés-elméletek terjesztésével hiteltelenítsék a közösségi oldal kritikusait, akiket a milliárdos embereinek neveznek.
Az NYT úgy tudja, hogy a Facebook a Definers Public Affairs, republikánus hátterű csapatot bízta meg a feladattal. A képlet hasonló az itthonihoz: az NTKNetwork oldalon jelentettek meg az elvárásnak megfelelő hangvételű anyagokat, amiket például a Breitbart átvett. Ezekben a cikkekben nem csak a Google-t vagy az Apple-t kritizálták, hanem Soros Györgyöt láttatták mindenki mögött, aki csúnyát mond a Facebookról.
Joe Gabriel Simonson, a jobboldali Daily Caller újságírója Twitteren elismerte, hogy a pr-cég tényleg megkereste azzal, hogy erősítsék a Soros-ellenes gondolatokat a Facebookkal kapcsolatos anyagaikban, Simonson viszont antiszemita felütésűnek tartja, hogy egy a háttérből irányító gonosz zsidó öregemberről beszéljenek.
Soros György tényleg kritikus a közösségi oldallal, elsősorban annak monopol helyzete és az ezzel történő visszaélés miatt.