A luxembourgi székhelyű bíróság ítéletének indoklásában hangsúlyozta, a távszerencsejátékokra vonatkozó magyar szabályozás hátrányosan megkülönböztető módon és nem átlátható jellege révén korlátozta a más tagállamokban bejegyzett vállalkozásokat, hogy ilyen típusú online játékokat szervezzenek Magyarországon.
Az ügy részleteit ismertetve a bíróság arról tájékoztatott, hogy a magyar hatóságok 2014-ben megállapították, hogy a máltai bejegyzésű, többek között távszerencsejáték-szervezéssel foglalkozó Unibet International nevű társaság magyar nyelvű internetes oldalakon szerencsejáték-szolgáltatásokat nyújt, noha nem rendelkezik a tevékenység gyakorlásához Magyarországon szükséges engedéllyel. A magyar hatóságok elrendelték az oldalak ideiglenes megszüntetését, valamint bírságot szabtak ki a társasággal szemben.
A bíróság ítéletében rámutatott arra, hogy eltérő bánásmódnak minősül és hátrányosan megkülönbözteti a másik tagállamban letelepedett szerencsejáték-szervezőket a nemzeti szervezőkhöz képest az a nemzeti szabályozás, amely szerint a "megbízható" szerencsejáték-szervezőknek legalább tíz éven keresztül ilyen típusú tevékenységet kell folytatniuk Magyarországon. Mivel a kifogásolt szabályozás hátrányosan megkülönböztető, ellentétes a szolgáltatásnyújtás szabadságának elvével - mondta ki a bíróság.
Az a másik nemzeti szabályozás ellenben, amely azt írja elő, hogy egy társaságnak valamely tagállamban három éven keresztül kell szerencsejáték-szervezéssel foglalkoznia ahhoz, hogy "megbízható" szerencsejáték-szervezői jogállást szerezzen, nem hozza előnyösebb helyzetbe a fogadó tagállamban letelepedett gazdasági szereplőket. Ez igazolható a fogyasztók vagy a társadalmi rend védelmére irányuló közérdekű céllal - mondták. A szabályozás ugyanakkor nem felel meg az átláthatóság követelményének, mivel sem a koncessziók odaítéléséhez kapcsolódó hatósági feltételeket, sem pedig a szerencsejáték-szervezők ajánlatuk megtételekor teljesítendő technikai feltételeket nem határozza meg kellő pontossággal.
A bíróság megállapította, hogy ez utóbbi szabályozás szintén ellentétes a szolgáltatásnyújtás szabadságának elvével, ezért a fent említett jogszabályok alapján semmilyen szankció nem szabható ki.