A Pénzügyi Békéltető Testület szóvivője, Kardos-Nagy Tünde a lap érdeklődésére elmondta: az esetek döntő többségében az ügyfelek amiatt tettek panaszt, mert úgy vélték, hogy a pénzügyi szolgáltató helytelenül számolt el velük. Máskor a számvetés elmaradását tették szóvá a fogyasztók, néhány száz beadvány pedig azt tartalmazta, hogy a bank - az ügyfél kései fellépésére hivatkozva - nem reagált az adós felvetéseire. A hitelfelvevők ez idáig 86 pénzügyi intézménnyel szemben kértek jogorvoslatot.
A szóvivő elmondta: a testület két tucat alkalommal a hitelintézeteket kötelezte bizonyos lépések megtételére, hatvankilenc esetben egyezségre jutott az ügyfél és a szolgáltató, 2890 ügyben viszont megszüntető határozatot szövegeztek meg a testület szakemberei. Ez utóbbi eseteknél több mint 2300 alkalommal azért nem lehetett érdemi döntést hozni, mert a kérelmezők a hiánypótlási felhívás ellenére sem nyújtották be az ügy megítéléshez szükséges iratokat - mondta Kardos-Nagy Tünde.