A 9,5 kilométer hosszúra tervezett meder a régi csatorna által kettészelt földközi-tengeri kikötőváros, Port-Szaíd keleti felén lévő kikötőt fogja elkerülni - közölte a Szuezi-csatorna Hatóság elnöke, Moháb Mamís. A részleteket az augusztus 6-i megnyitón ismertetik.
Az említett kikötő az Európa és a Földközi-tenger keleti térsége közti kereskedelmi tengely egyik központi állomása, amely körül hatalmas ipari zóna épül az egyiptomi export növelésének céljából.
A közlemény szerint az 1869-ben épült mesterséges vízi út mentén zajló fejlesztésekért felelő altengernagy arra emlékeztetett, hogy a "harmadik csatorna" megépítéséről eredetileg 2004-ben született döntés nem vezetett eredményre, "ezért most úgy döntöttünk, hogy újraélesztjük a projektet mielőtt az (új Szuezi-csatorna) ásását lebonyolító nemzetközi konzorcium markolói elhagynák a terepet".
Az észak-afrikai országban tevékenykedő szélsőséges csoportok jelentette veszély miatt a közelgő megnyitó előkészületeit példátlan biztonsági intézkedések kísérik. Az új csatornát múlt szombaton tesztelték először. Az átkelő három teherhajó - egy amerikai, egy dán és egy bahreini - útját a haditengerészet hajói és a légierő repülői biztosították.
Vasárnap újabb szállítmány érkezett a kairói repülőtérre abból az összesen 1400 belga juhászkutyából (malinois), amelyekkel Kairó a határátkelők és egyéb létesítmények védelmét akarja megerősíteni. A "kiváló képességű, és nagy munkabírású" állatokat robbanószerkezetek felkutatásában, és a terrorellenes harcban fogják bevetni" - jelentette az al-Jóm asz-Szábe című napilap.
Az új Szuezi-csatorna megnyitójának eddig kiszivárgott részletei között az al-Maszri al-Jóm című újság megemlítette egy emlékfal leleplezését, amely az építkezés során elhunyt tizennégy munkás bevésett nevét fogja viselni.