Újabb hitelt terhel hazánkra a kormány, hogy valamit kezdjen a vasúthálózattal

Újabb hitelt terhel hazánkra a kormány, hogy valamit kezdjen a vasúthálózattal

Ezt Lázár János jelentette be közösségi oldalán. Az építési és közlekedési miniszter láthatóan nem tud mit kezdeni az áldatlan állapotban lévő, lepusztult vasúti közlekedéssel. A kormány az Európai Beruházási Bankhoz fordult pénzért.

Vasútfejlesztési forrásokra vonatkozó hitelkérelmet nyújtott be az Orbán-kormány az Európai Beruházási Banknak (EIB) – erről Lázár János építési és közlekedési miniszter számolt be péntek reggel a Facebook-oldalán.

A 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program egyik felét Magyarország kormánya biztosítja, a másik felét pedig az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből finanszírozzuk majd.

– fogalmazott a fideszes politikus, hozzátéve, hogy ez szerves része annak az 1200 milliárdos, 10 éves vasútfejlesztési csomagnak, amely a magyar kötöttpályás közlekedés komplex megújítását célozza.

A miniszter ígérete alapján az első ütemben végrehajtott fejlesztések során közel félezer kilométernyi magyar vasúti pályát újítanak majd meg: 119 kilométeren felszámolják a lassújeleket, 490 kilométernyi pályát pedig a legkorszerűbb, központi forgalomirányítás alá helyeznek.

Olyan fejlesztések következnek, amelyek után az egész ország kötöttpályás közlekedése javulni fog: rövid időn belül és érezhetően növeljük a kiszámíthatóságot és a biztonságot, illetve csökkentjük a menetidőt és a késéseket – írta Lázár.

A Magyarországnak járó uniós pénzek visszatartása a vasutat kétszeresen sújtja. Alternatív forrásokat kell szereznünk addig is, amíg az EU rendezi a magyarokkal szembeni adósságát. A nemzeti forrás rendelkezésre áll, amint megérkezik a pozitív válasz az EIB-ből, azonnal hozzákezdünk a munkához – tette hozzá.

(Címlapkép: MTVA/Lehotka László)