1500 milliárd forinttal "támogatja" a kormány a vasútfejlesztést

No, meg valaki mást is.

A magyar kormány 2020-ig 1500 milliárd forinttal "támogatja" a vasút korszerűsítését - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára hétfőn Hajdúszoboszlón.
    
Mosóczi László, a Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz pályaépítési és biztosítóberendezési munkáinak alapkőletételén, a hajdúszoboszlói vasútállomáson, kiemelkedő jelentőségűnek nevezte a 100-as vasúti pálya, a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal felújítását.
    
A korábbi felújítások után most új szakaszon, Püspökladány és Ebes között folytatódik a korszerűsítés, ahol 31,25 kilométer hosszúságú, kétvágányú vasúti pályát tesznek alkalmassá az óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedő vonatok fogadására - tette hozzá a helyettes államtitkár.

Na vajon ki örülhetett itt (is)?

Hát persze, hogy Mészáros Lőrinc. A felcsúti polgármester érdekeltségébe tartozó R-Kord (a V-Híd Építő Zrt.-vel közösen) végezheti ugyanis a munkát: a 30 kilométeres szakaszt 74,9 milliárd forintért újíthatják fel. 

Természetesen a pénzek túlnyomó része uniós forrás, a magyar kormány csupán az önrészt biztosítja. Mivel az Unió kizárólag fővonalakra ad pénzt, ezért a zömmel hátrányos helyzetből induló kistérségek közlekedésére nem jut pénz, a vasúti mellékvonalak túlnyomó többsége reménytelenül rossz állapotban van. 

Újabb hitelt vett fel Mészáros Lőrinc - 75 milliárdos beruházásba fog bele

A költségeket eredetileg 6 milliárd forinttal olcsóbbra becsülték, ám a nyertes ajánlattevő ennyiért tudta vállalni a munkálatokat.Bár négy cég is ajánlatot tett, a közbeszerzést természetesen az RV2020 Konzorcium nyerte, melynek tagjaa V-Híd Építő Zrt., valamint Mészáros Lőrinc felcsúti cége, az R-Kord Kft.A két cég nem először dolgozik együtt hasonló projekten.