A tegnapi ostoba balesete után magához tért Charles Leclerc, és nagy autózással az ötödik helyen végzett a Forma-1 Azeri Nagydíján. A Mercedes pedig megcsinálta azt, amit még soha senki: az első négy futamot kettős győzelemmel zárták. Bottas győzött, Hamilton a második, a dobogó legalsó fokára pedig a Ferrari német pilótája, Vettel állhatott fel.
A rajtnál óriásit rajtolt mindkét Mercedes, de Bottas hatalmas csatában megvédte vezető helyét. Perez az ötödik helyről indulva külső íven „körbeautózta” a negyedik pozícióból rajtoló Verstappent.
Az 5. körben a rendkívül hosszú célegyenesben Verstappen visszavette a negyedik pozícióját Pereztől.
Leclerc, aki tegnap összetörte az autóját, a közepes keverékű gumikon rajtolt, a lágy gumival rajtolók közül ketten is megelőzték. A monacói sofőr autóján a gumik azonban szép lassan bemelegedtek, és így a ferraris pilóta 7. körben már az ötödik helyre jött fel, megelőzve Perezt is.
A monacói versenyző nem adta fel, a 10. körben megelőzte Verstappent, így az élen a két Mercedes mögött (Bottas, Hamlton) és a két Ferrari (Vettel, Leclerc) haladt. Ráadásul a lágy gumik elkezdtek fogyni a teletankolt autók alatt, míg a hátrébbról rajtoló Leclerc autóján egyre jobban működtek a közepes keverékű abroncsok, ráadásul jóval gyorsabb is volt az első háromnál.
A 12. körben Vettel kijött közepes gumikért (Leclerc ezzel harmadik helyen találta magát), Bottas egy körrel később kapott közepes gumikat (Leclerc így mellette is elment). Rá egy újabb körre pedig Hamilton is megkapta az új kereket, így
Bottas az élen, Kubica és Leclerc a falban | Alfahír
A Forma-1-es Azeri Nagydíj hosszúra nyúlt kvalifikációján a mercedeses Valtteri Bottas örülhetett. Bosszankodhatott viszont Robert Kubica, de különösen Charles Leclerc. Ugyanis mindketten a falba csapódtak a rendkívül keskeny nyolcas kanyarban.
Közben az ugyancsak a boxutcából, közepes gumikon rajtoló Gasly is felosont a hatodik, majd Verstappen kerékcseréje után az ötödik pozícióba. (Később a jóval gyorsabb holland visszavette helyét Red Bull-os csapattársától.)
A futam felénél Leclerc, Bottas, Hamilton, Vettel, Verstappen, Gasly volt az első hat sorrendje.
A 32. és 33. körben a frissebb közepes gumikon egyre gyorsabb Bottas és Hamilton utolérte Leclerc-t, és meg is előzték. A 34. körben pedig csapattársa, Vettel is megelőzte az egyre fáradtabb gumikon autózó monacóit, akit csak a 35. körben hoztak ki a boxba. Leclerc épphogy Gasly mögé érkezett vissza, viszont vadonatúj lágy gumi futott a Ferrariján. Közben Ricciardo nem tudott bevenni egy kanyart, miatta pedig Kvijat sem tudott elfordulni, a két pilóta a bukótérben állt meg. Ez még nem olyan esemény, ami miatt billentyűzetet ragadnánk, ám a Renault pilótája nem nézett a tükörbe, és simán beletolatott az orosz Toro Rossójába. A vicces jelenet itt tekinthető meg:
"Les meilleurs pilotes au monde" PTDR même pas foutu de regarder dans un rétro pendant une marche arrière #AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/0ML1nFb4LQ
— Burgrid➆ (@Burgrid7) 2019. április 28.
Kicsivel később Leclerc megelőzte Gaslyt, neki nem sokkal később, a 39. körben le is állt az autója, ami miatt virtuális safety cart rendeltek el a versenybírák. Az első négy helyen viszont mindössze 2-3 másodperc különbséggel haladt Bottas, Hamilton, Vettel és Verstappen, mögöttük több mint 20 másodperccel következett Leclerc. A VSC után az egyre jobban hűlő aszfalt, valamint a lassabb haladás alatt visszahűlő abroncsok miatt viszont nem tudott új erőre kapni a monacói tűzpiros autója, állandósult a különbség közte és az első négy között.
Leclerc a 48. körben megint kapott egy új szett lágy gumit, amivel a leggyorsabb körért járó plusz egy pontot célozta meg, miközben Hamilton 1 másodpercen belülre zárkózott fel Bottas mögött.
A befutóig az állás nem változott,
A további pontszerzők: Max Verstappen, Charles Leclerc, Sergio Perez, Carlos Sainz, Lando Norris, Lance Stroll és Kimi Raikkönen. A leggyorsabb körért járó egy pontot pedig sikerült elhódítania Leclerc-nek.
A kettős győzelemmel a Mercedes történelmet írt: