Az egyik anya elmondta: három héttel ezelőtt a buszt és a sofőröket biztosító cég vezetője, Czakó Tibor megkereste a szülőket, és kérte őket: pereljék be közösen az olasz autópálya-kezelőt, mert szerinte a korlát okozta a tragédiát.
Egy másik szülő arról is beszámol: ebbe nem voltak hajlandók belemenni, mert egészen más a véleményük. Czakó a megbeszélésen ráadásul azt is elárulta, hogy a sofőrt korábban alvászavarral kezelték, amiről a cég tudott is, mégis megkapta a vezetéshez szükséges orvosi papírokat. A szülők nem értik, miért engedték őt ilyen hosszú útra.
A szülők és a cég között most azon megy a vita, hogy az olasz vagy a magyar jogrendszer szerint állapítsák-e meg a családok kártérítését. A cég egyelőre nem hajlandó hozzájárulni az előbbihez, akkor ugyanis családonként nem 4-8, hanem 50-120 millió forint kártérítés járna, az 1,5 milliárdos keretösszeg fölötti károkat pedig már nem a biztosítónak, hanem a kft.-nek kellene megfizetnie.