S mindezt a semmiből előtűnt, teljesen ismeretlen Lektorna Kft. hozta össze. A Céginfo szerint a kft-t 2008-ban alapították, titkárnői, fordítói főtevékenységi körrel. Az utóbbi években a cég 0 forint árbevétellel ketyegett. Aztán 2016-ban új tulajdonos érkezett Bor Veronika személyében, és a cég főtevékenysége augusztusban hirtelen járműkereskedelemre változott, írta a lap.
(Miközben már 28 millió forintért is találni használt Volvo hibrid buszt).
Az Omnibusz szakblog szerint a cég több nyugati városból, többek között Bécsből szedte össze a 3-8 éves hibridbuszokat. A blog szerint nem véletlen, hogy ezek a városok megszabadulnak a hibrid buszaiktól, ugyanis azok eddig nem váltak be. (Kevés üzemanyagot takarítottak meg, drága volt a javításuk.) Ráadásul 8-10 évente cserélni kell bennük a méregdrága akkumulátorokat is, egy hamarosan aktuálissá váló csere költsége pedig a blog szerint kb 12 millió forint.