A kancelláriaminiszter közlése szerint a vizsgált termékek 70 százalékánál találtak valamilyen mérhető különbséget: ugyanazon márkáknál a magyarországi verziókban más alapanyagokat, rosszabb minőségű adalékokat találtak.
Lázár jellemző példaként említette, hogy a hét vizsgált sörfajta közül ötnél bizonyultak silányabbnak a magyar boltokban kapható változatok ugyanazokból a márkákból.
A V4-ek célja első lépésben az, hogy Brüsszel legalább arra kötelezze a cégeket, pontosan tájékoztassák a közép-európai fogyasztókat a nyugati termékváltozatokkal szembeni különbségekről.
Nem elég a retorika ahhoz, hogy ne etessék meg velünk Nyugat-Európa élelmiszer szemetét
Z. Kárpát Dániel úgy fogalmazott, hogy a Fidesz-KDNP egy "látszólagos és retorikai" háborút indított azokkal a cégekkel szemben, amelyek eltérő minőségű termékeket árulnak a különböző országokban, de ez kimerül abban, hogy a kormánypártok különböző európai testületekhez fordulnak. A képviselő ezt "édeskevésnek" nevezte, amit azzal indokolt, hogy az európai szabályozás nem tiltja, hogy ugyanazok a termékek különböző összetételben készüljenek el.
Lázár János a "kettős minőség" kapcsán most is a nemzeti érdek megvédéséről beszélt, csak hogy ezeknek a multinacionális cégeknek a nagy része a magyar állammal kötött a nemzetstratégiai megállapodásokat. Így volt ez a vörös csillagos Heineken, vagy épp a Coca-Cola esetében is. Nagy hiba korábban feladni a magyar piacot.