A radar alatt repül rá a vasútfejlesztési uniós pénzekre Mészáros Lőrinc

Most épp alvállalkozóként nyeli be a milliárdokat.

A lap három, összesen 150 milliárdból finanszírozott vasútfejlesztési projektet vizsgált: a dél-balatoni, a Budapest–Esztergom és a Kelenföld–Százhalombatta közötti pályafelújításokat.

A felcsúti polgármester cégei ezeken a tendereken fedezetül milliárdos banki hiteleket vettek fel.

Ligeti Miklós, a Transparency International magyarországi jogi igazgatója a Magyar Nemzetnek úgy nyilatkozott, hogy az alvállalkozási megbízásokon kívül az elmúlt években a Mészároshoz köthető R-Kord Kft. több közbeszerzést is elnyert:

- részt vesz a dél-balatoni vasútvonal több mint 70 milliárdos felújításában,
- a Szombathely–Zalaszentiván-vonal 14 milliárdos villamosításában
- és a Pécs–Dombóvár-szakaszon 2,5 milliárdért épít ki forgalomirányító berendezéseket.

Mint mondta, ezek is bizonyítják, hogy a 2010 óta felfutó új arisztokráciához kötődő cégek belesimultak a vasút- és útépítési közbeszerzések eleve nehezen átlátható, kartellgyanús világába.