Szerdán született meg a kormányülésen a megegyezés, hogy „életszerű feltételezni”, hogy szeptember végéig az északi szakaszon és az alagútban meg tudják kezdeni a munkálatokat. Erre megvan a szükséges fedezet is. A kormánnyal kötött támogatási szerződében 137,5 milliárd forint szerepel, ami egy szakaszra és az alagútra elegendő. „Ez az összeg rendelkezésre áll, de fölmerül a kérdés, ha többe kerül, honnan lesz meg a fedezet?” - szónokolt a főpolgármester.
Kiderült: van a fővárosnak „egy több 10 milliárdos” tőkemaradványa, a saját gazdálkodásából, amit ugyan másra szerettek volna költeni, "de én ebből egy fillért sem engedek elkölteni, ezt tartalékolni kell a 3-as metróra".
Szerinte így már lesz idő a másik két szakaszra, illetve azok tenderezésére.
Elmondta azt is, hogy a közeljövőben kimegy egy kormány-főváros vegyesküldöttség Brüsszelbe, egyeztetni arról, hogyha valóban elfogy a 137,5 milliárdos fedezet, akkor ezt a tartalékot is be lehessen számítani a metróprojektbe.